۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱

ایلنا نوشت: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: منظور ما از تک نرخی بودن، نرخ واقعی ارز است و اینکه بازار قیمت ارز را تعیین کند. به گمان تمام اقتصاددان‌ها، کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی در درازمدت به نفع اقتصاد نیست و موجب زیان می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در رابطه با نرخ دلار در بودجه آینده و صحبت‌هایی مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز گفت: من تقریبا حساب از دستم در رفته است که در دولت یازدهم و دوازدهم دولت و آقای سیف چند بار وعده یکسان‌سازی را دادند.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: در اینکه چندنرخی بودن ارز تبعات منفی برای اقتصاد کشور دارد، یک حقیقت غیرقابل انکار است و باعث شده یک شرایط عدم اطمینان برای فعالان اقتصادی مخصوصا صادرکنندگان به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: به اعتقاد من دولت دیگر باید از محافظه‌کاری فاصله بگیرد و ریسک یکسان‌سازی را بپذیرد. جذب منابع خارجی و توسعه صادرات همگی منوط به اتخاذ این تصمیم است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: منظور ما از تک نرخی بودن، نرخ واقعی ارز است و اینکه بازار قیمت ارز را تعیین کند. به گمان تمام اقتصاددان‌ها، کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی در درازمدت به نفع اقتصاد نیست و موجب زیان می‌شود.

نائب رئیس اتاق در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور در فضای پسابرجام و حمایت دولت از اتاق گفت: اتاق وظایف و اهدافی که در این زمینه داشت را پیگیری کرد اما در اینکه در این امر چقدر موفق بوده، من فکر می‌کنم نتایج چندان مثبتی در این خصوص به دست نیامده است.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: علت این امر، مختلف بوده که شاید مهم‌ترین آن مسائل بانکی و جابه‌جایی پول بوده است. یکی از دلایل اصلی ناتوانی کشور در جذب سرمایه‌گذار خارجی یا شراکت با شرکت‌های خارجی، وجود قوانین دست و پا گیر کسب و کار است.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    6 0
    البته منظورت اینه که ارز بره بالا که بتونی سود خوبی‌ به جیب بزنی‌، اونوقت مردم بدبخت باید جور گرونی رو بکشند