ایرنا نوشت: سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق از نیروهای الحشد الشعبی عراق، ادعای مقامات لبنانی مبنی بر ورود غیر قانونی دبیرکل این جنبش به خاک لبنان (اواسط ماه گذشته میلادی) را رد کرد.

'نعیم العبودی' روز سه شنبه در واکنش به خبر صدور دستور مقامات پلیس لبنان برای بازداشت الخزعلی به اتهام ورود غیر قانونی به خاک این کشور، گفت: این اتهام نادرست و بی اساس است، الخزعلی بصورت رسمی و کاملا قانونی به لبنان رفته بود.
وی گفت که این جنبش نزد دادگاه لبنان به ایراد این اتهام بی اساس اعتراض خواهد کرد.

العبودی تصمیم اخیر مقامات لبنانی علیه دبیرکل عصائب اهل الحق را نتیجه فشارهای سیاسی عنوان کرد.

رسانه های عراقی امروز سه شنبه به نقل از روزنامه الاخبار لبنان از صدور دستور بازداشت شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق از گروههای الحشد الشعبی عراق از سوی پلیس لبنان خبر دادند.

این رسانه ها به نقل از این روزنامه لبنانی نوشتند که پلیس لبنان از یک هفته پیش (15 ژانویه) طی دستوری به همه مبادی زمینی و دریایی لبنان و گشتی ها و ایست های بازرسی خواستار بازداشت الخزعلی شده است.

براساس این گزارش، دستور بازداشت از سوی پلیس لبنان با درخواست دادستان این کشور و پس از صورت گرفته است که مشخص شده است ورود اخیر او به خاک لبنان (برای حضور در مرز با سرزمین های اشغالی و هشدار به رژیم صهیونیستی پس از اقدام ضدفلسطینی ترامپ) بصورت غیر قانونی بوده است.
این امر همچنین در راستای دستور سعد الحریری نخست وزیر لبنان مبنی بر ممنوعیت ورود (مجدد) الخزعلی به لبنان صورت می گیرد.
الاخبار لبنان صدور دستور دستگیری شیخ الخزعلی در لبنان در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور را در راستای تبلیغات انتخاباتی از سوی سعد الحریری ارزیابی کرده است.

به نوشته این روزنامه الحریری با این اقدام به طرفدارانش پیام می دهد آنطور که رقابیش می گویند به دامن حزب الله لبنان نیفتاده است.
این روزنامه افزوده است: اقدام الحریری همچنین در ریاض که حزب الله و الحشد الشعبی را دشمن خود می داند، بعنوان یک امتیاز برای او ثبت خواهد شد بویژه آن که او در رقابت های پیش رو در انتخابات پارلمانی به کمک سعودی ها نیاز خواهد داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =