اعلان جنگ فیس‌بوک، مایکروسافت و اپل علیه ترامپ بر سر لغو قانون داکا

پس از ملغی کردن قانون داکا توسط ترامپ، سه کمپانی فیس بوک، مایکروسافت و اپل علیه این اقدام رئیس جمهور آمریکا وارد عمل قانونی شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مایکروسافت قول داد تا تمام هزینه های دادگاه درباره کارمندان خود را که با ملغی کردن قانون DACA باید خاک امریکا را ترک کنند، پرداخت کند.

همچنین فیس بوک و اپل نیز ضمن انتقاد شدید از تصمیم ترامپ، آن را اقدامی علیه مهاجرت افراد مهارت یافته در حوزه آی تی دانستند و اعلام کردند اقدامات حقوقی انجام خواهند داد.

قانون داکا را اوباما امضاء کرد که از طریق آن بچه هایی که بدون پاسپورت وارد امریکا شده بودند، اجازه کار و زندگی پیدا می کردند. بیش از 800 هزار نفر که عمدتا در حوزه آی تی و در غرب آمریکا ساکن هستند(اغلب در سیلیکون ولی) از طریق داکا امرار معاش می کنند و حالا با لغو آن باید خاک امریکا را ترک کنند.

«برد اسمیت» پرزیدنت مایکروسافت اعلام کرد به نفع تک تک کارمندان خود که دیپورت می شوند، پشتیبانی حقوقی انجام خواهد داد. وی از کنگره خواست تا علیه تصمیم ترامپ وارد عمل شود.

تیم کوک مدیر اپل نیز ضمن حمایت از کارمندان خود که سرنوشتی نامعلوم پیدا می کنند گفت اپل از همه انها به طور مساوی حمایت خواهد کرد. ظاهرا 250 کارمند اپل در رده های بالا ممکن است ظرف 6 ماه آینده دیپورت شوند.

مدیر اپل گفت با اعضای کنگره برای تصویب لایحهDreamers صحبت کرده است که از طریق آن می توان به کسانی که از کودکی وارد آمریکا شده و تحصیل و زندگی کرده اند، کمک کرده و اجازه داد در آمریکا بمانند.

زاکربرگ نیز گفت: امروز (لغو داکا) روز غم انگیزی در تاریخ ایالات متحده امریکاست که رویای آمریکایی شدن مردم مهاجر را تبدیل به یاس کرد.

وی از کسانی که از لغو داکا متضرر می‌شوند خواست تا دست به ایجاد کمپین زده و با اعضای کنگره صحبت کنند.

 

(عکس خبر: برد اسمیت پرزیدنت مایکروسافت)

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    27 5
    ترامپ با این کار 1 میلیون شغل واسه امریکایی های بیکار درست می کنه و خارجی ها رو هم می ریزه بیرون / اما نمی دونه آی تی آمریکا بدون خارجی ها مشکل پیدا می کنه
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
    2 0
    ا مریکا با این قانون نوابغ را از دست میده. بیشتر نوابغ حال حاضر تمریکا مهاجر بودا اند. اگر اپن هایمر از المانی بود امریکا به بمب اتم دست نمیافت مخترع موشک اای بالستیک امریکا یک مهاجر باز هم از آلمان نازی بوده و با همان نوع موشک ها امریکاییها موفق به فتح فضا شدند. پرفسور هایی همچون فیروز نادری و تعدادی دیگر ایرانی هم اکنون در ناسا دارای پست های کلیدی هستند...