باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: تعیین تکلیف قیمت سه فرآورده لبنی شیر، ماست و پنیر انتظار می رود که ظرف دو تا سه هفته آینده نهایی شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه قیمت سه فرآورده لبنی شیر، ماست و پنیر تعیین و تکلیف نشده، اظهار کرد: هنوز بررسی ها از سوی سازمان حمایت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت از هشت ماه گذشته مشغول بررسی وضع قیمت این فرآورده هاست، افزود: ظرف دو الی سه هفته آینده انتظار می رود که تکلیف این فرآورده ها نهایی شود.

به گفته باکری افزایش قیمت تنها در حد اثر بخشی تورم سالانه بر بهای تمام شده محصول خواهد بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: کارخانه های لبنی به جای بهای تمام شده از بازار عرضه و تقاضا تبعیت می کنند، چرا که در صورت نبود توجه کافی به این امر مهم قادر به رقابت نخواهند بود.

به گفته باکری کارخانه هایی که به دنبال بهای تمام شده درصدد افزایش قیمت حرکت می کنند، محصولات آنها با استقبال کمتری در بازار روبرو می شود.

وی در پاسخ به این سوال که حذف قیمت گذاری بر روی کالا، بازار را متشنج می کند، بیان کرد: صنایع لبنی طبق فاکتور درب کارخانه قیمت محصولات را صادر می کنند که شبکه های توزیع بر حسب عرضه و تقاضا اقدام به برچسب گذاری کالا می کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه عرضه و تقاضا ملاک برچسب گذاری خواهد بود،تصریح کرد: شبکه های توزیع در پایان وقت ممکن است محصولات خود را به نصف قیمت عرضه و حتی در برخی شرایط بر عکس عمل کنند .

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =