شهردار تهران از کاهش 10 درصدی ترافیک اول مهرماه نسبت به اول مهر ماه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد علی نجفی صبح امروز با حضور در ستاد استقبال از مهر که در معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، گفت: شهرداری تهران در کنار سایر ارگان‌ها همچون پلیس سعی دارد تا با انجام برنامه‌های مختلف در کاهش ترافیک مهرماهی نقش موثری ایفا کند و از چند هفته قبل برنامه‌ریزی خود را در راستای کاهش ترافیک انجام داده است.

او گفت: تا آنجایی که خبر داریم در تهران از ابتدای صبح تاکنون گره سقف ترافیکی ایجاد نشده است، از ساعت 6 صبح پرسنل معاونت حمل و نقل شهرداری تهران ، پلیس راهور، اتوبوس، تاکسی و مترو برای پوشش آغاز سال تحصیلی حضور دارند و ترافیک را مدیریت می‌کنند.

شهردار تهران گفت: شرکت اتوبوسرانی ابتکاراتی برای کم کردن بار ترافیک و کاهش زمان سفر انجام داده است، تعدادی سرویس خاص مدرسه به صورت آزمایشی در مناطق 4 و 8 مستقر هستند و همچنین برای تمامی میادین پرترافیک برنامه‌ریزی خاص انجام شده است.

نجفی گفت: تاکسی‌های گردشی و خطی به صورت آزمایشی پوشش تهران را برعهده دارند. مترو هم در آمادگی کامل قرار دارد و به نظر می‌رسد مشکل خاصی از نظر ترافیکی نداشته باشیم.

او با تشکر از دولت برای شناورکردن ساعت کار ادارات تا 9 صبح، گفت: تصمیم دولت مبنی بر شناور کردن ساعت کار ادارات در مهرماه اثرات مثبتی بر جریان ترافیک بخصوص در ورودی ترافیک در محدوده غرب تهران داشته است که از آنها تشکر می‌کنیم.

شهردار تهران گفت: پلیس راهور با ابتکارات و برنامه‌ریزی خاص در همه نقاط تهران حضور فعال دارد، این حضور فعال موجب شده که گره ترافیکی خاصی در تهران نداشته باشیم. از نظر آماری بررسی‌ها نشان داد که اول مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ترافیک 10 درصد کاهش یافته است، از مردم نیز کمال تشکر را دارم چراکه اگر همراهی آنها نبود، به این مهم دست نمی‌یافتیم.

او گفت: 16 درصد ترافیک به دلیل سفرهای آموزشی است که بعد از دو هفته از آغاز مهرماه این ترافیک به حالت عادی بازمی‌گردد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    20 2
    میشه لطفاً به آقای نجفی بگید که در عرض 2 ساعت چطور متوجه شدند که ترافیک 10 کاهش پیدا کرده است.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    6 1
    آقا فعلا که شهر قفله، بر چه اساسی آمار گرفتن که ده درصد کم شده؟
  • میلاد A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    9 0
    واقعاً افتضاح بود
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    10 1
    نیومده خالی بندی رو شروع کرد . خدا رحم کنه به موندگاریش تو شهرداری