۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

رئیس جمهوری ترکیه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی از کویت وارد دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رجب طیب اردوغان بامداد امروز وارد دوحه پایتخت قطر شد، وی که در راس هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی به قطر سفر کرده است، در نظر دارد بحران عربی را با مقامات این کشور عربی بررسی کند. در همین رابطه خبرگزاری وابسته به حزب حاکم ترکیه در گزارشی نوشته است که رئیس جمهور این کشور از سوی امیر سابق قطر به ضیافت شام دعوت شده است.

آناتولی در ادامه گزارش خود نوشته است: اردوغان در فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه، توسط خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر، فکرت اوزر، سفیر ترکیه در دوحه و مقامات سفارتخانه مورد استقبال قرار گرفت.

اردوغان را در این سفر همسرش امینه اردوغان، خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش، عبدالحمید گل وزیر دادگستری، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، نهاد زیبکچی وزیر امور اقتصادی، برات آلبایراق وزیر انرژی و منابع طبیعی، عثمان آشکین باک وزیر ورزش و امور جوانان، احمد اشرف فاکی بابا وزیر کشاورزی و دامداری، نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری، ویسل اراوغلو وزیر جنگلداری و آبیاری و احمد ارصلان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و دریانوردی ترکیه همراهی می کنند.

ضیافت شام امیر سابق قطر برای اردوغان در دوحه

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر سابق قطر به افتخار حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در دوحه، ضیافت شام ترتیب داد.

این ضیافت شام بدون حضور رسانه‌ها و در کاخ شخصی امیر سابق قطر برگزار شد.

امضای ۱۰ یادداشت تفاهم در دستور کار رهبران دو کشور

در همین رابطه ایسنا هم به نقل خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، گزارش داد:  خالد بن محمد العطیه، وزیر مشاور قطر در امور دفاعی و معاون نخست وزیر این کشور، سالم بن مبارک آل شافی، سفیر قطر در ترکیه و فکرت اوزر، سفیر ترکیه در قطر برای استقبال از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و هیات همراهش در فرودگاه حمد حضور یافتند.

قرار است تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و اردوغان نشست دور سوم کمیته عالی استراتژیک دو کشور را امروز (چهارشنبه) در دفتر امیر قطر در دوحه برگزار کنند.

کمیته مذکور در دوم دسامبر ۲۰۱۵ اولین نشست خود را در دوحه با ریاست مشترک اردوغان و امیر قطر برگزار کرد، در این نشست ۱۵ توافقنامه میان دو کشور به امضا رسید.

نشست دوم این کمیته نیز در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۶ در شهر ترابزون ترکیه برگزار شد.

قرار است اردوغان و امیر قطر در نشست امروز به بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و استراتژیک دو کشور و نیز آخرین تحولات منطقه بپردازند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از فکرت اوزر اعلام کرد، قرار است در این نشست ۱۰ توافقنامه همکاری و یادداشت تفاهم در زمینه‌های حیاتی، اقتصادی و فرهنگی به امضا برسد که از جمله آنها توافقنامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و توافقنامه بندر حمد و بنادر ترکیه و نیز توافقنامه‌ای در زمینه رسانه، کشاورزی و گردشگری است.

این دومین سفر اردوغان به قطر از زمان آغاز بحران در منطقه خلیج فارس است.

اردوغان از ۱۳ تا ۱۵ نوامبر جاری سفرهایی به روسیه، کویت و قطر داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =