«طبق آمار موجود از سال ۸۸ تا ۹۲ جمعا ۱۶ واحد تاسیسات گردشگری در استان افتتاح شده که این میزان در سال ۹۳ تا ۹۶ به ۳۱ مورد رسیده است»

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: « جذب سرمایه گذار در حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی کشور یکی از اصول اساسی است که بسیاری از فرصت های توسعه آینده بر آن استوار است از این رو برنامه ها، پیگیری ها و نشست های متعددی را در مدت زمان دولت تدبیر و امید صورت داده ایم تا بتوانیم سرمایه گذاران را متقاعد به سرمایه گذاری در این استان کنیم. در این راستا بسته های سرمایه گذاری مدونی را ارائه داده ایم و از سوی دیگر همواره پشتیبان سرمایه گذاران بوده ایم چراکه مفیدترین عملکرد خود را در حوزه جذب سرمایه و سرمایه گذار می دانیم.»
سید محمد حسینی افزود: « از ۸ سالی که دولت های نهم و دهم در راس کار بود و شرایط اقتصادی کشور در سال های نخست به لحاظ درآمدهای حاصل از فروش نفت بسیار مطلوب بود، جمعا ۲۴ واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، سفره خانه و ... در استان به بهره برداری رسید اما تنها در ۴ سال دولت تدبیر و امید ۳۱ واحد تاسیسات گردشگری به بهره برداری رسیده است. این آمار حاکی از آن است که دولت تدبیر حتی در مدت ۴ساله ۲۳ درصد بهره برداری بیشتر از عمر ۸ ساله دولت قبل داشته است.»
او اظهار داشت: « ۱هتل، ۷ واحد پذیرایی بین راهی، ۶ سفره خانه، ۴ اقامتگاه بوم گردی، ۶ مجتمع تفریحی و گردشگری و ۲ مجتمع خدماتی و رفاهی از ابتدای سال ۹۳ تاکنون به بهره برداری رسیده که از این میان، تعداد ۲۳ واحد در سالهای ۹۵ و ۹۶ آغاز به کار کرده اند. همچنین تعداد ۵ خانه مسافر در دوسال گذشته افتتاح و ۴۷ واحد نیز ساماندهی و مراحل صدور پروانه شان صورت گرفته است. همین امار نسبت به ۴ سال دولت قبل رشد ۹۶ درصدی را نشان می دهد چراکه از سال ۸۸ تا ۹۲ جمعا ۱۶ واحد تاسیسات گردشگری افتتاح شده در حالیکه در طول عمر دولت تدبیر ۳۱ واحد به بهره برداری رسیده است.»
مدیرکل گفت: « باتوجه به آنکه آینده اقتصادی کشور در گرو توسعه گردشگری است، دست تمام سرمایه گذاران را به گرمی می فشاریم و در چارچوب قانون از هیچ کمک و یاری به سرمایه گذاران دریغ نمی کنیم. البته در بحث توسعه گردشگری به نگاه فرهنگی نوین و در عین حال بومی نیاز داریم که همپوشانی و حمایت مدیران دستگاه های مختلف را طلب میکند.»

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =