راه‌آهن اردبیل-میانه به مطالبه اصلی مردم تبدیل شده است

استاندار اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل- میانه به مطالبه اصلی مردم تبدیل شده و با عنایت دولت تدبیر و امید سال آینده جز اولویت اول طرح های عمرانی این استان می شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اکبر بهنامجو در بازدید از این طرح گفت: طرح راه اهن از سال 84 مورد پیگیری بود و اعتبارات اختصاص یافته به این طرح کافی نیست.

وی با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی این طرح بیان کرد: راه آهن اردبیل در سال های اخیر فعال شده و پیمانکاران هم مدام در اجرا ی طرح فعال هستند و در حال حاضرنیز 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهنامجو اضافه کرد: برای شتاب بخشی طرح 2هزار میلیارد ریال سال آینده به این طرح اختصاص می باید و این در حالی است که امسال 900 میلیارد یال برای این طرح اختصاص یافته و نیاز است این اعتبارات افزایش یابد.

استاندار اردبیل درباره زمان تکمیل این طرح افزود:برای تکمیل راه آهن اردبیل 11 هزار میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین تا سه سال اینده به بهره برداری می رسد.

بهنامجو بیان کرد:برای پیشبرد این طرح با معاون اول رییس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر مسکن و شهرسازی مذاکره کرده ایم و در هفته های آینده هم با مدیرعامل شرکت ها و توسعه راهها مشکلات این طرح را مطرح خواهیم کرد.

طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    1 1
    راه آهن میانه تبریز هنوز کامل نشده، از بقیه اش چه انتظاری داریم؟
  • بی نام EU ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    4 0
    راه اهن پیشرفته با سرعت بالا باعث رشد گردشگری داخلی و خارجی میگردد .اتصال تمام نقاط کشورمون باعث کاهش تصادفات جاده ای کاهش مصرف سوخت حمل ونقل کالاهای مصرفی وصادراتی با سرعت و هزینه کمتر میگردد. توسعه راه اهن افزایش اشتغال رشد جهشی کشور را به دنبال دارد.توسعه راه اهن به روز دنیا در ایران از نان شب هم واجبتر است.