۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

ایسنا نوشت: نیروهای حشد شعبی و پلیس فدرال و گردان واکنش سریع در چارچوب تکمیل صفحه سوم مرحله اول عملیات آزادسازی الحویجه شهر الزاب و روستاهای اطراف آن را به طور کامل آزاد کردند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای حشد شعبی و پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع امروز (یکشنبه) شهر الزاب و روستاهای اطراف آن را به طور کامل آزاد کردند. بخش بعدی عملیات در این مرحله شامل مرکز شهرستان الحویجه و شهرهای الریاض، العباسی و الرشاد خواهد بود.

نیروهای حشد شعبی اظهار داشتند، این نیروها در حال پاکسازی الزاب از بمب‌های کار گذاشته داعش در چارچوب تکمیل صفحه سوم مرحله اول عملیات آزادسازی الحویجه هستند.

در این راستا، همچنین صحبت‌هایی از آغاز آزادسازی الحمراوات، السبیل، الشک، صبیح تحتانی، الراویه در نزدیکی شهر الزاب شده است.

نیروهای حشد شعبی شب گذشته اعلام کردند، اهداف مهمی را محقق ساختند که آزادسازی پل استراتژیک الزرکه یکی از آنها بود چراکه کرکوک را به تکریت متصل می‌کند. همزمان اینکه پلیس فدرال روستاهای (سروة) و (أرحمة) در هم‌جواری رود دجله در شمال الزاب را آزاد کرد.

رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها ساحل شرقی الشرقاط را به طور کامل آزاد کردند و به این ترتیب در حال بستن صفحه سوم مرحله اول عملیات آزادی شهرستان الحویجه هستند.

وی در عین حال از کشف زندان داعش در شرق الشرقاط خبر داد که ۱۴ تن در آنجا زندانی شده بودند.

از سوی دیگر، منابع نظامی عراقی از آزادی نخستین شهرک در شهرستان حویجه و هفت روستای دیگر در غرب کرکوک خبر دادند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات آزادی الحویجه تاکید کرد، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم سلسله کوه‌های "الخانوکه"، روستای "النمل"،‌ "خلف العلی" در غرب رود دجله را در چارچوب صفحه سوم مرحله نخست عملیات آزادسازی الحویجه آزاد کردند.

رشید یارالله روز شنبه از آغاز عملیات آزادی مناطق النمل و الزویه در غرب رود دجله خبر داده بود.

نیروهای عراقی پنجشنبه آغاز عملیات آزادسازی الحویجه در غرب کرکوک را اعلام کردند. نیروهای عراقی از پنج محور برای آزادسازی الحویجه و ساحل شرقی شرقاط (شرق شرقاط) واقع در شمال صلاح الدین وارد عمل شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =