صدور کارت شناسایی برای هنرمندان پیشکسوت شهرستان سرخه

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کارت شناسایی برای هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی شهرستان سرخه صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، «بهمن اخلاقی» امروز و در گفت و گويي افزود: کار صدور کارت شناسایی ویژه هنرمندان صنایع دستی پیشکسوت شهرستان سرخه از سه ماهه پایانی سال گذشته آغاز شده و تا کنون 22 کارت شناسایی برای این هنرمندان صادر شده است.
وی با اشاره به ویژگی خاص صنایع دستی سرخه، گفت: هنرمندان این شهرستان علاوه بر حفظ اصالت آثار ، به دلیل برخورداری از آموزشهای مدون، توان خلق آثار به روز را دارند.
وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی یکی از ارزنده‌ترین دارایی‌های هر منطقه است، افزود: هنرمندان گنجینه ای ارزشمند از هنر و تجربه هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.
اخلاقی با اشاره به اهمیت وجود هنرمندان پیشکسوت، گفت: این افراد بزرگ‌ترین سرمایه‌های سازمان میراث فرهنگی هستند و برنامه این اداره نیز حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت است.
وی افزود: ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات هنرمندان صنایع‌دستی به ویژه هنرمندان صنایع‌دستی پیشکسوت، تلاش برای حفظ آثار ارزشمند آن‌ها و... ازجمله برنامه های حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی سرخه است.
سرپرست اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان سرخه گفت: برگزاری کلاس توجیهی صنایع دستی در رشته حوله‌بافی برای هنرمندان شهرستان، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از کارگاه و فروشگاه تولیدی حوله بافی، دیدار و عیادت از هنرمندان پیشکسوت و برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان صنایع دستی از جمله برنامه های این اداره برای گرامیداشت هفته صنایع دستی است.
بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی است و بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه در ایران به عنوان هفته صنایع دستی گرامی داشته می شود.
بیش از 300 هنرمند صنایع دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله بافی، چادرشب بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، خرسک از مهم ترین رشته های صنایع دستی این شهرستان است.
شهرستان سرخه در فاصله 20 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =