ایسنا نوشت: در پی پیروز رئیس‌جمهوری فرانسه در دور دوم انتخابات پارلمانی، او مجددا ادوار فیلیپ را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد و از او خواست تا دولت آتی را تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی رای‌گیری روز یکشنبه،‌ حزب میانه‌رو امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه موسوم به "جمهوری به پیش" اکثریت را در پارلمان به دست آورد و حال او می‌تواند یک دستورکار حامی اتحادیه اروپا و دوستدار اقتصاد را دنبال کند.

به گفته منابع مطلع در دفتر ماکرون، از فیلیپ خواسته شده تا اسامی اعضای دولت جدید را تا فردا (چهارشنبه) ساعت ۱۶ گرینویچ اعلام کند.

ماکرون ۳۹ ساله، ماه مه جوانترین رئیس‌جمهوری تاریخ فرانسه شد. انتخابات پارلمانی فرانسه یک ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و به‌رغم مشارکت مردمی پایین، نامزدهای حزب ماکرون که اکثرا تازه‌کار و بدون تجربه سیاسی هستند، به پارلمان راه یافتند. 

حزب ماکرون با همراهی متحد میانه‌رواش ۳۵۰ کرسی در پارلمان فرانسه با ۵۷۷ کرسی به دست آورد. اپوزیسیون محافظه‌کار، جمهوری‌خواهان در مجموع ۱۳۰ کرسی به همراه متحدانشان بردند. حزب سوسیالیست پارتی متعلق به فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه نیز با از دست دادن بیش از ۲۵۰ کرسی، تنها ۳۰ کرسی به دست آورد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =