علی حلبچه‌ای و یکی از تکان‌دهنده‌ترین روایت‌های جنگ در «هزار داستان»

پیام دهکردی در پنجاه و نهمین برنامه از فصل دوم «هزار داستان» از زندگی علی کیانی‌پور معروف به علی حلبچه‌ای می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پنجاه و نهمین قسمت از برنامه «هزار دستان» که امشب (27 آبان ماه) با اجرای پیام دهکردی به عنوان مجری و راوی قصه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، قصه زندگی کودکی روایت می‌شود که در چهارماهگی توسط زنی ایرانی از بمباران حلبچه نجات پیدا کرده و به ایران آورده می‌شود اما پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد به جست‌وجوی خانواده عراقی‌اش برود.

قصه زندگی علی که نام اصلی‌اش زمناکو محمد احمد است، یکی از عجیب‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین قصه‌های جنگ است. او با تلاش بسیار سازندگان برنامه «هزار داستان» از کردستان عراق به ایران آمده تا خود روایتگر قصه زندگی‌اش باشد.

در این برنامه مهدی قربان‌پور کارگردان مستند تحسین شده «زمناکو» نیز حضور دارد. او مستند «زمناکو» درباره زندگی علی ساخته که جنگ سرنوشت عجیبی را برایش رقم زده است. مستند «زمناکو» برنده تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند از هفدهمین جشن خانه سینما، برنده تندیس شایستگی بهترین پژوهش از هفدهمین جشن خانه سینما، برنده تندیس بهترین کارگردان از نهمین جشنواره سینما حقیقت (جایزه شهید آوینی) و نامزد بهترین فیلم هنروتجربه در نهمین جشنواره بین‎المللی سینما حقیقت بوده است.

پیام دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و مدرس فن بیان و بازیگری است. او از بازیگران موفق در عرصه تئاتر بوده و در سینما و تلویزیون نیز کارهای تاثیرگذاری از خود بجا گذاشته است.

دهکردی تاکنون افتخاراتی همچون جایزه بهترین بازیگر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جایزه فعال‌ترین بازیگر تئاتر در روز جهانی تئاتر (۲۰۰۴)، نامزد بهترین بازیگر در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نامزد بهترین بازیگر در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی در سال ۱۳۸ و جایزه بهترین بازیگر مرد سال به انتخاب خانه تئاتر و کانون ملی منتقدان در سال ۱۳۸۶ را در کارنامه خود دارد.

دهکردی در فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله «دلم می‌خواد» و «یک بوس کوچولو»  بهمن فرمان‌آرا، «راه آبی ابریشم» محمد بزرگ نیا، «همیشه پای یک زن در میان است» و «یک تکه نان» کمال تبریزی و همچنین سریال‌های تلویزیونی همچون «باغ بلور» رامبد جوان، «شهریار» کمال تبریزی، «مدار صفر درجه» حسن فتحی، «هوش سیاه ۲» مسعود آب پرور، «گاوصندوق» مازیار میری و «گذر از رنج‌ها» فریدون حسن پور ایفای نقش کرده است.

او همچنین علاوه بر بازی در نمایش‌های «آخرین نوار کراپ» نوشته ساموئل بکت و کارگردانی علی جولایی، «افسون معبد سوخته» نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی کیومرث مرادی، «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی وحید رهبانی، «بازرس» نوشته نیکلای گوگول و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، «بحرالغرائب» نوشته محمد چرمشیر، براساس «توفان» شکسپیر و کارگردانی آتیلا پسیانی، «می‌بوسمت و اشک» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی محمد عاقبتی، «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر و کارگردانی نادر برهانی، «رقص زمین» به نویسندگی و کارگردانی حسین پاکدل و «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی، سه نمایش «گمگشته» نوشته محمدرضا شیخ‌الاسلامی، «وحشی» نوشته چخوف و «پابرهنه در پارک» نوشته نیل سیمون را کارگردانی کرده است.

فصل دوم برنامه «هزار داستان» همچون سری پیشین آن به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی محمدفواد صفاریان‌پور و با طراح و سوژه‌پردازی مریم نوابی‌نژاد در ماه محرم و صفر هر شب ساعت 23 به مدت۶۰ دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود و در ساعات ۳ بامداد، ۱۱ صبح، ۱۷ عصر بازپخش می‌شود.

محمدرضا شهیدی فرد در فصل دوم برنامه «هزار داستان» به عنوان مشاور پروژه گروه را همراهی می‌کند و تیتراژ این برنامه را سینا سرلک خوانده است.

58244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =