پایان اجرای طرح بازرسی و درجه بندی کارگاههای صنایع دستی استان سمنان

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اجرای طرح بازرسی و درجه بندی کارگاههای صنایع دستی استان سمنان به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «جعفر صفاخواه» امروز و در گفت و گويي افزود: در این طرح، کارگاههای صنایع‌دستی استان سمنان بر اساس شاخص‌های تعیین شده مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه بندی شدند.
وی گفت: بر اساس اجرای این طرح، 224 کارگاه در رشته های چرم، چوب، سفال و سرامیک، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، قلمزنی، زیورآلات سنتی، دست‌بافته های سنتی، نساجی سنتی و ... مورد بازدید و ارزیابی فنی قرار گرفتند.
صفاخواه افزود: نتیجه این ارزیابی‌ها در اولویت بندی برنامه‌های حمایتی از جمله اعطای تسهیلات بانکی، حضور در نمایشگاه ها و ... مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی گفت: پس از شناسایی رتبه هر کارگاه می‌توان با پیش‌بینی بسته‌های حمایتی و تدوین برنامه‌های مختلف، راهکارهایی را برای رشد و ارتقای کارگاههای دارای رتبه پایین اجرا کرد.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: انجام مستندسازی مهندسی ایمنی و بهداشت کارگاه ها، مستند سازی نوع محصولات و کیفیت تولید و ارائه اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
چهار هزار و 500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =