حذف تیم ملی ایالات متحده از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باعث شد تا تیم ملی ایران در سید سوم قرعه کشی این مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز دهم آذرماه سال جاری در کاخ کرملین در شهر مسکو پایتخت روسیه قرعه کشی رقابت های جام جهانی برگزار خواهد شد که مبنای این قرعه کشی آخرین رده بندی فیفا است که امروز در سایت فیفا منتشر شد. در این رنکینگ ایران با 784 امتیاز در رده سی و چهارم رده بندی فیفا قرار گرفت اما با توجه به حذف چند تیم بالادستی که از صعود به جام جهانی بازمانده اند، قطعاً در سید سوم قرعه کشی جام جهانی قرار خواهد گرفت.

هشت سرگروه
فیفا سید بندی رقابت های جام جهانی را بر اساس رتبه تیم ها در رنکینگ جهانی انتخاب می کند. همچنین روسیه تیم میزبان رقابت های جام جهانی نیز به همراه هفت تیم برتر صعود کننده به جام جهانی در سید اول قرار می گیرند. منظور از تیم های برتر هفت تیمی هستند که به جام جهانی صعود کرده و در رنکینگ فیفا جایگاه بالاتری دارند. هشت تیم بعدی که در رتبه های پایین تر هستند در سید دوم و به همین ترتیب تیم های سید های سه و چهار نیز مشخص می شوند. هشت تیم سید یک عبارتند از: آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه و روسیه میزبان.

اسپانیا در سید دوم
در رده بندی جدید فیفا اسپانیا در رتبه هشتم جدول قرار گرفته است که این رتبه برای سرگروهی شاگردان لوپتگی کافی نیست. بر این اساس هشت تیم سید دوم فیفا شامل اسپانیا، سوئیس (درصورت صعود)، پرو (در صورت صعود)، انگلستان، کلمبیا، ایتالیا (در صورت صعود)، مکزیک و اروگوئه خواهند بود. البته در صورت حذف هر یک از تیم های حاضر در پلی آف مثل سوئیس و پرو رتبه های پایین تر از بین صعود کننده ها جانشین آن ها می شوند. در حال حاضر احتمال حذف سه تیم از سید دوم وجود دارد.

حذف آمریکا ایران را به سید سوم برد
تا قبل از بازی های روز آخر مقدماتی جام جهانی در قاره های مختلف، این احتمال وجود داشت که تیم ایران مثل دوره های قبلی جام جهانی در سید چهارم قرار بگیرد. اما شکست تیم ملی آمریکا برابر ترینیداد و توباگو و پیروزی پاناما مقابل کاستاریکا باعث شد که تیم ملی ایران به سید سوم رقابت های راه یابد. در حالی که اگر امریکا به جام جهانی صعود می کرد، با توجه به صعود تیم هایی مثل مصر و سنگال، ایران ناخودآگاه به سید چهارم می رفت. در حال حاضر این تیم ها بنا بر رنکینگ اعلام شده، در سید سوم جای دارند: ایسلند، کرواسی (در صورت صعود)، دانمارک (در صورت صعود)، کاستاریکا، ایرلند شمالی (در صورت صعود)، ایرلند جنوبی (در صورت صعود)، سوئد (در صورت صعود)، تونس (درصورت صعود)، مصر، سنگال (درصورت صعود) و ایران.

اما از آنجایی که از بین هفت تیم از هشت تیم حاضر در پلی آف اروپا که همه آن ها رتبه ای بالاتر از ایران در رده بندی فیفا دارند، سه تیم حذف می شوند، ایران به عنوان تیم بیست و چهارم وارد سید سوم رده بندی می شود؛ البته در صورت حذف پرو یا تونس یا سنگال، ایران یکی، دو پله ترقی کرده اما در سید سوم باقی خواهد ماند.

سید چهارم
6 تیم سید چهارم صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده اند و از بین تیم هایی که امتیاز رنکینگ آن ها پایین تر از ایران است، دو تیم دیگر برای حضور در جام جهانی انتخاب خواهند شد. سید چهارم از بین این تیم ها انتخاب می شود: کره جنوبی، صربستان، عربستان، پاناما، نیجریه، ژاپن، استرالیا (در صورت صعود)، کیپ ورد (درصورت صعود)، یونان (در صورت صعود)، مراکش (در صورت صعود)، بورکینافاسو (در صورت صعود)، ساحل عاج (در صورت صعود)، کنگو (در صورت صعود)، آفریقای جنوبی (در صورت صعود)، هندوراس (در صورت صعود)، نیوزلند (در صورت صعود).

البته با توجه به احتمال حذف از بین تیم هایی با رتبه های بالاتر، 32 تیم جام جهانی در 4 سید، آرایش نهایی را خواهند یافت. در نهایت باید در انتظار قرعه کشی مرحله پلی آف اروپا و پایان بازی های مقدماتی گروهی در آفریقا بمانیم. اگر تعداد تیم ها بیشتر به نظر می رسد، به خاطر شانس اندکی است که برخی تیم های آفریقایی برای صعود دارند.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =