سرپرست استانداری استان چهارمحال وبختیاری گفت: شهرداران شهرهای استان موظفند به منظور جلوگیری از پدیده گرد و غبار هر چه سریع تر نسبت به ایجاد کمربند سبز در اطراف شهرها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، گودرز امیری در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ایجاد کمربند سبز اطراف شهرها پیش از این هم در دستور کار شهرداری ها بوده اما به آن توجهی نکرده اند.
امیری تصریح کرد: به همین منظور باید به شهرداری ها ابلاغ شود تا ایجاد کمربند سبز اطراف شهرها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی بیان داشت: به دنبال خشکسالی های اخیر و کمبود بارش ها دمای هوا افزایش یافته که باعث ایجاد مشکلاتی مانند زیاد شدن آتش سوزی ها می شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به همین منظور باید استفاده از پسآب فاضلاب برای ایجاد پوشش گیاهی و طرح های تغذیه مصنوعی در کانون های گرد و غبار مانند مرغ شهرکرد اجرایی شود.
وی عنوان داشت: اجرای تقویم زمانی رعایت چرا دام، ممنوعه شدن موقت برخی چراگاه ها، ترمیم پوشش گیاهی، تغییر برخی مراتع تا زمان برگشت به حالت عادی و حفظ پوشش گیاهی جنگل های بلوط از مهمترین برنامه های اجرایی برای جلوگیری از پدیده گرد و غبار محسوب می شود.
امیری اظهار کرد: احیای پوشش گیاهی بیابان های شهرستان های شهرکرد، بروجن، کیار، اردل و سایر مناطق چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاری شدن سیل روستای سیدمحمد شهرستان لردگان در اردی بهشت امسال ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی جاری شدن سیل جابجایی این روستا در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان باید فردا دوشنبه یکم آبان 1396 عملیات اجرایی احداث ساختمان های محل جدید روستای سید محمد شهرستان لردگان را آغاز کند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) جمعیت هلال احمر در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اجرای این طرح های آموزشی باید به صورت دوره ای و براساس برنامه ای مدون صورت گیرد.
امیری عنوان کرد: جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری طراحی نرم افزاری آموزشی در راستای اجرای طرح خادم را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار دهد.
وی با اشاره به نزدیکی فصل سرما در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرمانداران شهرستان های 9 گانه استان بایستی یک هفته دیگر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت راهدارخانه های استان اقدام کنند.
امیری خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان با همکاری شهرداری شهرکرد نسبت به شاخه بری و هرس به موقع درختان اقدام و برای ارتقای سیمای شهری برخی سیم های برق را به کابل خودنگهدار تبدیل کنند.
گفتنی است، در این نشست فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت آمادگی در برابر حوادث طبیعی و برنامه ریزی برای فصل زمستان در حوزه های مختلف استان را ارائه کردند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =