کیوان ساکت: خود رپرها هم رپ را موسیقی غنی نمی‌دانند

کیوان ساکت معتقد است کسی مثل یاس (یاسر بختیاری) تلاش می‌کند در آثارش از دردها و رنج‌های مردم بگوید و آن را به گوش کسانی چون آقای اسحاق جهانگیری یا دکتر حسن روحانی برساند و بسیار هم خوب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار و سه‌تار در نشستی که با حضور رضا مهدوی در مورد «بود و نبود موسیقی رَپ» در کافه‌خبرِ خبرگزاری خبرآنلاین در حال برگزاری است در مورد این ژانر از موسیقی گفت: «من اصولا با هیچ کدام از انواع موسیقی مخالف نیستم، هر چند معتقدم موسیقی رسالتی دارد و هرگز آن را به عنوان سرگرمی و تفریح ندیده‌ام. خیلی از رپر خود اذعان می‌کنند که ملودی‌هایی که در رپ به کار می‌روند غنی نیست و چون ریتم در رپ مهم است ناچارند از ریتم‌ها و ملودی‌های ساده استفاده کنند. ما می‌توانیم خاستگاه اجتماعی و شرایط به وجود آمدن رپ را بررسی کنیم و به عنوان یک عامل اعتراضی به آن نگاه کنیم ولی خود رپرها هم اعتقاد ندارند که رپ یک موسیقی غنی است.»

او ادامه داد: «اگر به ریشه‌های شکل‌گیری رپ نگاه کنیم می‌بینیم که طبقه زخم‌خورده، مجروح و درد کشیده‌ای که نمی‌توانستند از آموزش‌های آکادمیک بهره‌مند به سراغ رپ رفتند و چون ساختاری ساده داشت همه گیر شد. به عنوان مثال یاس (یاسر بختیاری) تلاش می‌کند به عنوان عنصری آگاهی‌بخش در آثارش از دردها و رنج‌های مردم بگوید و به نظرم با بسیاری از رپرهای دیگر ایرانی متفاوت است. این بخش از موسیقی رپ که دردهای مردم را بیان و تلاش می‌کند مشکلات مردم را به گوش کسانی چون آقای اسحاق جهانگیری یا دکتر حسن روحانی برساند و بسیار هم خوب است.»

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    1 3
    درود استاد