آیین گشایش نمایشگاه انجمن هنرمندان نقاش ایران با ارائه آثاری از هنرمندان نام آشنا و معاصر ایران با نام «دورنما از نمای نزدیک» برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نمایشگاه «دورنما از نمای نزدیک» که آیین گشایش آن جمعه 14 مهر ساعت 17 در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، ۱۷۰ اثر از ۷۶ هنرمند نامی در ۷۰ سال اخیر برای بازدید به نمایش در می‌آید.

 این آثار با تکنیک‌ها و رسانه‌های گوناگون همچون طراحی روی کاغذ، تکنیک‎های مرسوم نقاشی روی بوم تا عکاسی و ویدئو و ... خلق شده‎اند.

قدیمی‎ترین اثر این نمایشگاه از علی‎اصغر پتگر در سال ۱۳۲۵ خلق شده است.

انجمن هنرمندان نقاش ایران که این نمایشگاه را برگزار می‌کند، نهادی مستقل و با نزدیک بیست سال سابقه فعالیت است. از جمله فعالیت‎های این نهاد برگزاری چندین نمایشگاه در سال است که با اهداف پژوهشی و یا معرفی اعضای انجمن٬ انجام می‎پذیرند.

در جدیدترین پروژه این انجمن سعی شده تا با نمایش آثاری از چند نسل، سیر تحول منظره نگاری در ایران برابر مخاطبان قرار گیرد و امکان بررسی تطبیقی آن فراهم آید.

 در این نمایشگاه قرار است از آثار هنرمندان پیشامدرن همچون علی محمد حیدریان٬ علی اصغر پتگر و علی اکبر صنعتی٬ سپس نمونه هایی از اولین نسل مدرنیست‌ها تا دوره اوج مدرنیسم از جمله محسن وزیری مقدم٬ محمود جوادی‌پور، احمد اسفندیاری، بهجت صدر، سهراب سپهری، منوچهر یکتایی، مارکو گریگوریان٬ ابوالقاسم سعیدی، کورش شیشه‌گران و ... در معرض دید عموم قرار گیرد

همچنین بخشی از نمایشگاه مربوط به آثار آخرین نسل هنرمندان است که  تغییر نگاه هنرمندان معاصر به موضوعی واحد را عیان می‎کند و درک آن را برای مخاطب میسر می‌سازد.

علاقمندان جهت بازدید از آثار نمایشگاه نقاشی «دورنما از نمای نزدیک» می‎توانند از 14 مهر تا 6 آبان در روزهای عادی از ساعت 10 الی 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 20 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =