پهپاد «برو خانه» در ژاپن علیه کارمندان وفادار و کاری

ژاپنی‌ها به کار خیلی وفادارند و همین عامل باعث فاصله افتادن آنها از زندگی معمولی‌شان شده و قرار است با استفاده از پهپاد جدید، کارمندان و کارگران را مجبور به رفتن به خانه‌ها و دست برداشتن از اضافه‌کار کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پهپاد مجهز به صوت به نام T-frend ماهی 50 هزار ین معادل 450 دلار هزینه دارد و پیغام صوتی اسکاتلندی (Auld Lang Syne) در خود جای داده است که معمولا ژاپنی‌ها هنگام بستن مغازه جلوی مشتری از آن استفاده می‌کنند و حالا پهپاد به کارمندان و کارگران با صدای خشن از آنها می‌خواهد تا محیط کار را ترک کنند.

این ایده و سیستم را کمپانی Taisei که مسوول تمیزکردن کمپانی‌ها بعد از ساعت کار اداری است توسعه داده و شامل یک پهپاد با دوربین است تا محیط را از راه دور کنترل کند و جالب اینکه بدون جی پی اس کار می‌کند. به این پهپاد دستور لازم صادر شده و وظیفه تعریف شده را بدون دخالت انسانی انجام می‌دهد.

کمپانی توسعه دهنده پهپاد به نام Blue Innovation و اپراتور مخابراتی NTT East در این پروژه همکاری خواهند داشت.

در اغلب نقاط دنیا سیستم مانیتورینگ ایجاد می‌شود تا کارمندان و کارگران از زیر کار در نروند اما در ژاپن ظاهرا همه چیز برعکس است و بدین وسیله آنها قصد دارند فرهنگ کارکردن به مدت طولانی را در کشور خود از بین ببرند چرا که عامل مهمی در افزایش مرگ و میر، سکته قلبی و خودکشی در بین افراد کارکُن ژاپنی شده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    34 0
    بیان چند روز با ایرانی ها نشست و برخاست کنند همه چیز حله پهپاد نیازی نخواهند داشت
  • محمد A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    9 0
    در راستای تایید این دوست ناشناس من مدتی در یک پروژه با ژاپنی ها کار کردم . سیستم کاری جوری بود که می رفتیم کار می کردیم برمی گشتیم چای نسکافه می خوردیم بر می گشتیم سر کار بعد از دو ساعت باز میوه می خوردیم ...نهار هم که می خوردیم نیم ساعت استراحت می کردیم و پاهارا رو میز می گذاشتیم یک روز همکار ژاپنی گفت می شه تو این شرکت برای من کار پیدا کنی اینجا خیلی با حاله..........
  • بی نام US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    4 0
    کاش به جای هویج، کارمند ژاپنی وارد می کردیم.