جزییات حمله به شبکه بین بانکی توسط هکرهای مانی تیکر

هکرهای موسوم به MoneyTaker در 18 ماهه گذشته بیش از 10 میلیون دلار از شبکه‌های انتقال بین بانکی سرقت کرده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، طبق گزارش کمپانی امنیتی Group-IB مستقر در مسکو، شبکه نقل و انتقال تبادل مالی بین بانکی شامل Star، SWIFT و AWS CBR از طریق بدافزاری که روی مموری رایانه‌های داخل بانک می‌نشیند؛ آلوده شده و ظاهرا هیچ نرم‌افزار امنیتی نیز قادر به شناسایی آن نیست.

هکرهای مانی تیکر با این بدافزار (که پس از ری-استارت شدن رایانه، ردپای خود را از بین می‌برد) به آرامی و بدون سر و صدا توانسته‌اند ظرف 18 ماهه گذشته بیش از 18 بانک، موسسه اعتباری و خدمات مالی و یک شرکت حقوقی را هک کرده و به طور متوسط از هر بانکی حدود 500 هزار دلار سرقت کنند.

سرقت از راه موسوم به Money Mule یا قاطر پول انجام شده است. قاطرپول فردی است که واسطه انتقال پول کثیف بین قربانی و کلاهبردار شده و در مراجع بین‌المللی مشخصاتش وارد لیست سیاه کلاهبرداری‌های بین‌المللی می‌شود.

گفتنی است بیش از 5 هزار بانک در دنیا از شبکه First Data STAR Network برای نقل و انتقال مالی استفاده می‌کنند و با توجه به آسیب پذیری این شبکه- به گفته شرکت امنیتی روسی- ممکن است آنها نیز در معرض سرقت قرار گیرند. بر اساس شواهد موجود کمپانی امنیتی روسی معتقد است هدف بعدی هکرهای مانی تیکر بانک‌های آمریکای لاتین است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =