۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
توسعه طارم با «راه» امکان دارد

فرماندار طارم با بیان اینکه توسعه راه های ارتباطی مهم ترین اولویت شهرستان طارم است، افزود: سه پروژه مهم دارای ردیف ملی در طارم در حال اجرا است و تلاش می شود تا ارتباط شهرستان را با شهرها و استان های مجاور برقرار شود.

علی باقری در این باره به خبرآنلاین گفت: پروژه راه ارتباطی کلوم- درام از اولویت بالایی در  طارم دارد به طوری که با کاهش 80 کیلومتری مسافت، استان اردبیل را به پایتخت متصل کرده و مسیر امنی را برای تردد گردشگران فراهم می کند.
به گفته وی، با بهره برداری از پروژه محور ارتباطی کلوم-درام بیش از 12 هزار خودرو هر هفته در این محور تردد نمایند که تاثیر چمشگیری بر اقتصاد شهرستان خواهد داشت.

باقری با اعلام اینکه ارتقای راه های فرعی طارم به راه اصلی درجه یک در دست مطالعه است و انجام مطالعات فنی تعریض راه های فرعی توسط بخشداری، بنیاد مسکن و راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ضرورت بسیاری دارد ، ادامه داد: ادامه این مسیر از راه های ارتباطی داخلی شهرستان از روستاهای درام، جزلاندشت، آستاکل، مامالان و گیلوان نیز عبور خواهد کرد.
این مقام مسئول از اجرای همزمان پروژه محور ارتباطی زنجان-طارم-منجیل هم خبر داد و اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به دلیل محدودیت های مالی، سالانه 4 میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص می یابد.
وی ضمن اشاره به اینکه با بهره برداری پروژه محور ارتباطی زنجان-طارم-منجیل شمال غرب کشور از مسیر طارم به استان گیلان وصل خواهد شد، افزود: یک قطعه این پروژه در حوزه طارم که هم اکنون در حال اجراست، پرهزینه ترین قسمت پروژه است که به صورت جدی توسط راه و شهرسازی پیگیری میشود و امیدواریم تا پایان سال 97 عملیات بازگشایی و خاکبرداری این قطعه پایان یابد.
باقری با بیان اینکه پروژه ملاسر-شفت-زنجان در دو حوزه زنجان و گیلان قرار دارد و نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار است که در حوزه طارم در حال اجرا بوده اما در حوزه استان گیلان به دلیل عدم مجوز زیست محیطی مسکوت مانده است، اضافه کرد:به دلیل کمبود اعتبار و همچنین عدم مجوز زیست محیطی برای ادامه پروژه در حوزه استان گیلان ، با خودیاری و مشارکت مردم شهر اب بر و مسئولین مربوطه و با مساعدت و پیگیری استاندار زنجان مسیر ییلاقی-گردشگری طارم-شفت-فومن-قلعه رودخان در حوزه طارم اجرایی گردید و تلاش است تا با گرفتن ردیف اعتباری و بازگشایی مسیر، تردد دامداران طارم و شفت فومن که فعالیت های اقتصادی زیادی را در آن منطقه انجام می دهند تسهیل و ارتباط دو شهرستان تا انجام پروژه اصلی از این مسیر گردشگری برقرار گردد.
فرماندار طارم در خصوص راه ارتباطی طارم به ماسوله که هم اکنون 10 کیلومتر آن آسفالت و 3 کیلومتر آن نیز تا پایان سال آسفالت خواهد شد گفت: برای اتصال طارم به محور ماسوله -ماجولان-خلخال 12 کیلومتر باقی مانده است که عملیات خاکبرداری و بهسازی آن در اسرع وقت آغاز و تا پایان سال 97 با آسفالت ریزی مسیر ، این پروژه بهره برداری و ارتباط منطقه با شهر تاریخی ماسوله برقرار خواهد شد.
وی  درباره پل روستای ارشت گفت: این پل که با مساعدت های معاونت عمرانی استانداری زنجان، خودیاری مردم و اعتبارات دهیاری در انجام بوده و تا پایان سال عملیات اجرایی این پل نیز به اتمام خواهد رسید.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =