«خبرجنوب» نوشت: مدیر درمان تامین اجتماعی فارس در یک نشست خبری دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی را در زمینه درمان با خبرنگاران در میان گذاشت.

دكتر اميري ابتدا با اشاره به روند احداث بيمارستان 320 تختخوابي جديد تامين اجتماعي در اراضي 25 هكتاري بزرگراه حسیني الهاشمي كه جزو مصوبات سفر رياست جمهوري وقت در سال 86 بود و اقداماتي كه به منظور احداث اين مركز درماني طي سالهاي اخير صورت گرفته گفت: تعيين تكليف در مورد اين بيمارستان با پيگيريهاي مسئولين در دولت تدبير و اميد دنبال شد و با استفاده از ظرفيت هاي پسابرجام مذاكراتي با شركت هاي مختلف از سوي معاونت درمان سازمان تامين اجتماعي صورت گرفت و در نهايت با شركت «وامد» اتريشي مذاكرات جدي آغاز گرديد و پيش قراردادي با شركت هاي خانه سازي بين المللي ايران و شركت اتريشي تنظيم گرديد تا اين بيمارستان با شاخصههاي شركت «وامد» و همكاري پيمانكاران داخلي با فاينانس 180 ميليون يورو ساخته شود.
وي افزود: اين پروسه از اواخر سال 94 آغاز شد و بايد پيش قراردادي با شركت خانهسازي تنظيم ميشد و سپس به تاييد هيات مديره سازمان تامين اجتماعي ميرسيد كه اين مهم صورت گرفت و بايد براي ابلاغ به هيات امنای اين سازمان ابلاغ ميشد. دكتر اميري با اشاره به رايزنيهاي گسترده از سوي استاندار، نمايندگان مجلس و مديريت درمان تامين اجتماعي فارس با اعضاي هيات امنای سازمان اظهارداشت: در سفر اخير مسئولين، پروژه مزبور به عنوان دومين دستور كار شوراي اداري استان مطرح گرديد و استاندار فارس و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كردند كه در استان فارس با توجه به نيازي كه به تختهاي بستري وجود دارد بايد اين بيمارستان احداث شود البته برخي از اعضای هيات امنا بر اين اعتقاد بودند كه چون بخش دولتي فارس از قدرت خوبي برخوردار است و از بيمارستانهاي متعددي بهره برده نياز به تخت اضافي ندارد اما با كار كارشناسی ثابت كرديم كه فارس با كمبود تخت بيمارستاني مواجه است.
وي ادامه داد: بر همين اساس در شوراي اداري استان اعلام شد تا پايان سال جاري اين بيمارستان يا از طريق فاينانس خارجي و يا توسط پيمانكاران داخلي و از محل منابع داخلي تعيين تكليف شود و مراسم عمليات اجرايي آن تا پايان سال جاري آغاز گردد.
دكتر اميري در ادامه اين نشست اضافه كرد: در سفر دكتر نوربخش مدير عامل سازمان تامين اجتماعي به فارس چندين پروژه در حوزه درمان افتتاح شد.
وي از افتتاح ساختمان كميسيونها و شوراهاي پزشكي استان به جاي ساختمان قديمي استيجاري گذشته خبر داد و با اشاره به بازديد دكتر نوربخش از بيمارستان شهيد بهشتي گفت: شش بخش از بيمارستان شهيد بهشتي بازسازي شده است و با توجه به قدمت بيمارستان كه حدود 50 سال از احداث آن ميگذرد و آسيبديدگي جدي آن از سيلاب سال 80 كه منجر به تعطيلي چند ماهه آن شد، ما مراحل بازسازي بيمارستان را از همان زمان آغاز نموديم و در حال حاضر بخشهاي اساسي از جمله تاسيسات، اتاق عمل، زايشگاه، آنژيوگرافي، راديولوژي، پست آنژيو، زنان و زايمان و ... بازسازي شده است.
دكتر اميري گفت: چند بخش باقي مانده نيز با دستور مديرعامل سازمان با اختصاص حدود 14 ميليارد تومان اعتبار بازسازي مي شود و اين بيمارستان با انجام تعمیرات اساسي كاملاً آماده ارايه خدمات در قالبي مطلوب خواهد شد.
مديردرمان تامين اجتماعي فارس همچنين از بازديد مدير عامل سازمان تامين اجتماعي از نرمافزارهايي كه اخيراً رونمايي شده بود خبر داد و گفت: با توجه به جامعيت نرم افزار، دستور داده شد تا از آن در سراسر مراكز ملكي سازمان در سطح كشور استفاده شود همچنين از دست اندركاران اين امر مهم تقدير به عمل آوردند.
وي در بخش ديگري از اين گفت و گو اضافه كرد: تخت مصوب بيمارستان شهيد بهشتي 300 تخت است كه در حال حاضر 228 تخت آن فعال است و ضريب اشغال تخت در اين مركز درماني 83 درصد مي باشد.
وي گفت: در سال گذشته بيش از 16 هزار عمل جراحي در اين بيمارستان انجام شده كه عدد قابل توجهي است و اين مركز درماني از نظر پذيرش بيمار و اورژانس بعد از بيمارستان فياض بخش تهران دومين بيمارستان كشور است.
مدير درمان تامين اجتماعي فارس اعلام كرد: بيمارستان 64 تخت خوابي لارستان آماده آغاز عمليات اجرايي است. اين بيمارستان خيرساز با 65 ميليارد تومان هزينه همزمان با افتتاح درمانگاه تخصصي لار كلنگزني خواهد شد.
وي همچنين از ارتقای درمانگاه تخصصي جهرم و فسا خبر داد و در ادامه اظهارداشت: در مراسمي با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كشور كلنگ ساخت درمانگاه فيروزآباد نيز پس از پيگيريهاي فراوان به زمين زده شد.
وي يادآور شد: فيروزآباد يكي از شهرهايي است كه بيش از 45 هزار بيمه شده تامين اجتماعي دارد البته در حوزه انتخابيه فيروزآباد، تامين اجتماعي داراي يك درمانگاه در قير و كارزين و درمانگاه ديگري در فراشبند است ولي در خود شهر فيروزآباد مركزي وجود نداشت كه با تلاش جمعي نماينده و فرماندار شهرستان، ریيس مركز شهرسازي و استاندار و معاون عمراني استاندار فارس نسبت به احداث درمانگاه اين شهر اقدام مي شود.
دكتر اميري تصريح كرد: درمانگاه نورآباد و لار در دهه فجر افتتاح خواهند شد و درمانگاه سپيدان و داراب نيز در سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي گفت: در سالهاي 95 و 96 در امر درمان در بخش سرپايي و بستري هزينه تقريباً يكساني را داشتيم و در هر يك از اين سال ها حدود 1200 ميليارد هزينه شده است.
دكتر اميري در بخش ديگری از اين گفت و گو در رابطه با تعهدات تامين اجتماعي اظهارداشت: در مراكز دولتي در بخش بستري 90 درصد تعرفه دولتي را ميپردازيم. در بخش سرپايي نيز با توجه به وجود پزشك خانواده، سطح يك رايگان است و سطح دو نيز با فرم ارجاع رايگان است و در بخش خصوصي نيز 70 درصد تعرفه دولتي را پرداخت مينماييم ضمناً در مراكز ملكي نيز صد درصد خدمات رايگان ارايه ميشود. وي اضافه كرد: با 228 تخت، شاخص تخت ما 1/1 است كه بايد به 6/2 افزايش يابد. بديهي است با ساخت و افتتاح بيمارستان 320 تختخوابي جديد و بيمارستان لار شاخص ما به بالاتر از 2 خواهد رسيد كه اين امر در نوع خود از جهش خوبي برخوردار است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =