مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، روند فعالیت ‎ها به منظور مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید را تشریح کرد و گفت: تلاش ‎ها به منظور مهار این حادثه، با همکاری و همراهی صمیمانه این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: بیژن عالیپور روز دوشنبه، ۱۵ آبان ماه، درباره اقدام‌هایی که هم‌‏اکنون به منظور مهار آتش در دستور کار قرار دارد، گفت: عملیات به منظور خارج کردن تجهیزات از محوطه چاه ادامه دارد و اولویت ما خارج کردن تجهیزاتی است که آسیب کمتری دیده ‎اند.

وی با اشاره به آماده سازی استخر و احداث ۲۵۰ کیلومتر خط لوله چهار اینچ برای عملیات مهار آتش، ادامه داد: با توجه به همکاری کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این عملیات از جمله کارکنان شرکت ‎های بهره ‎برداری نفت و گاز گچساران و آغاجاری، احداث کمپ برای استقرار کارکنان نیز در دستور کار قرار دارد.

عالی پور با اشاره به برنامه امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای حفر ۲ حلقه چاه به منظور انجام عملیات مهار از کف، عنوان کرد: امیدواریم با حفر چاه عمودی در فاصله ۳۵۰ متری چاه ۱۴۷، بتوانیم نسبت به خفه کردن چاه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ‎ها برای مهار آتش چاه ۱۴۷ با همکاری و همدلی صمیمانه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با برنامه‏‌ریزی دقیق و منسجم و با کار شبانه ‎روزی کارکنان در این منطقه ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد که این آتش و فوران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شود.

چاه ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه هفتم آبان ماه حين عمليات حفاري، بر اثر فوران گاز دچار آتش سوزي شد؛ بر اثر اين حادثه دستگاه حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران آتش گرفت و ۲ تن از کارکنان اين شرکت جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =