ایرنا نوشت: سپهبد «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از برنامه کاهش نیروهای نظامی این کشور در سوریه خبر داد و در همین حال خاطرنشان کرد که دو پایگاه نظامی حفظ خواهد شد.

گراسیموف روز پنجشنبه گفت: اهداف نظامی در سوریه بسیار کم شده است بنابر این با تصمیم فرماندهی نیروهای مسلح روسیه، شمار نیروها در سوریه کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری ایتارتاس نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در پاسخ به این سئوال که تا چه تعداد نیروهای روسی در سوریه کاهش می یابد؟ اظهار داشت، باید به اوضاع نگاه کرد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد که کاهش نیروها در سوریه قابل توجه خواهد بود. اما مرکز روسی سازش طرف های متخاصم (مستقر در پایگاه حمیمم) و دو پایگاه نظامی حفظ خواهد شد.

مقام نظامی روس بدون ذکر جزییات گفت: برخی تاسیسات نیز برای حفظ وضعیت کنونی در سوریه حفظ خواهد شد.
پایگاه پشتیبانی دریایی در ترسوس و پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه سوریه در اختیار روسیه قرار دارد.
روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی انجام می دهد.
در این مدت در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه 28 هزار تروریست کشته شده اند و ارتش سوریه توانسته 92 درصد خاک این کشور را از کنترل تروریست ها خارج کند.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به سرکردگی آمریکا از 6سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که باعث شد ده ها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت سوریه استفاده کنند.
مقام های روسیه اعلام کرده اند با قلع و قمع تروریست ها در سوریه عملیات نظامی علیه آنها نیز به پایان می رسد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    1 0
    بشنو و باور نکن