عضو شورا : بافت های فرسوده تهدید جدی برای سلامت مردم است

ایرنا نوشت: عضو شورای اسلامی شهر کرج سرمایه های انسانی را ارزشمندترین ثروت کشور دانست و گفت که با سکونت میلیون ها نفر در بافت های فرسوده و ناپایدارِ شهرها و روستاها، جان بخشی از شهروندان در معرض تهدید و خطر قرار گرفته است.

فرج الله ایلیات با تسلیت به خانواده های داغدار استان های غربی کشور، اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی و غیررسمی بالغ بر هزار هکتار بافت فرسوده در کلانشهر کرج وجود دارد و حدود یک سوم جمعیت در بناهای فاقد استحکام زندگی می کنند.
وی افزود: طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه، سالانه باید 10 درصد از بافت های فرسوده نوسازی شوند و برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز برنامه اجرایی وجود داشته باشد که متاسفانه در این حوزه ها نواقص عمده ای به چشم می خورد که باید تغییر رویه داد.
ایلیات با بیان اینکه با تدابیر مدیریتی و توجه به مباحث ایمنی می توان خسارت های مالی و جانی را به حداقل ممکن رساند، افزود: نظام مهندسی و معماری بایستی بر مدار عقل گرایی و توجه به استانداردهای شهرسازی حرکت کنند تا با وقوع بلایای طبیعی تخریب زیرساخت ها و بناها و فضاهای عمومی را شاهد نباشیم.
عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: اکنون برای مقابله با بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل در چند بخش نواقص و کاستی هایی به چشم می خورد که یکی از آنها به فقر زیرساخت های ایمنی و کمبود تجهیزات آتش نشانی و امدادی باز می گردد و بحث دیگر عرض نامناسب معابر در بافت های فرسوده به منظور تردد ماشین آلات امدادی و ایمنی در شرایط بحرانی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =