نجفی‌قدسی: وحدت باعث امنیت است/ تفرقه زیبنده جامعه اسلامی نیست

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)، با تأکید بر این که وحدت باعث ایجاد امنیت در جامعه است، تأکید کرد: تفرقه زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، مرتضی نجفی قدسی جمعه شب در مراسم شام شهادت امام علی(ع) که با حضور آیت الله مکارم شیرازی و در محل دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) شهر قم برگزار شد، با اشاره به آیه «فاتقوا الله و أصلحوا ذات بینکم»، اظهار داشت: در این آیه اشاره شده که تقوا پیشه کرده و بین خود را اصلاح نمایید؛ به این معنا که به رضایتمندی، مسالمت و اتحاد بین خود پرداخته و توجه داشته باشید.
وی ابراز داشت: امروزه مسئله حفظ وحدت یکی از نیازهای ضروری کشور ما محسوب می شود؛ آن هم در شرایطی که دشمنان از هر طریقی در صددند تا تفرقه افکنی کرده و امنیت کشور را خدشه دار کنند.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان ساخت: قرآن کریم همواره مسلمانان را برادر یکدیگر معرفی کرده و می فرماید: «انما المؤمنون إخوه فأصلحوا بین أخویکم واتقوالله لعلکم ترحمون»؛ پس باید توجه داشت اصلاح ذات البین فقط مخصوص افراد نیست و شامل گروه ها، جمعیت ها و جناح های مختلف نیز می شود.
نجفی قدسی تصریح کرد: متأسفانه پس از هر انتخاباتی، در اثر افراط و تفریط ها و گفت و شنودهای گزنده، تا حدودی وحدت اجتماع مخدوش می شود و مسلما نباید این روند ادامه پیدا یافته و بلافاصله بعد از انتخابات باید همه جناح ها و گروه ها در صدد ایجاد الفت و وحدت با یکدیگر برآیند که صلاح کشور در آن است؛ چراکه در غیر اینصورت امنیت کشور به مخاطره خواهد افتاد.
وی بیان داشت: قرآن کریم این معنا را در آیه ای چنین بیان می فرماید: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، یعنی با یکدیگر نزاع نکنید و اگر چنین کردید بلافاصله سست می شوید و قوای شما به تحلیل می رود؛ این جمله کنایه از آن است که قدرت و عظمت شما از بین خواهد رفت؛ پس بنابراین یکی از لوازم اصلی امنیت، وحدت است و پیروزی های ملت ایران در صحنه های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در پرتو وحدت مردم بوده است.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: ماه رمضان ماه خودسازی و تقواپیشگی است و امیدواریم در پرتو تقوای الهی بتوانیم به کدورت های یکدیگر پایان داده و همه با هم برادرانه و دلسوزانه و تحت رهبری های خردمندانه مقام معظم رهبری و همیاری با دولت محترم و دیگر مسئولان بتوانیم بر مشکلات فائق آمده و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =