۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷

تسنیم نوشت: معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه میزان ذخایر گندم کشور بیش از ۱۰ میلیون تن است گفت در صورتی که در سال آینده اقدام به کاشت گندم نشود مشکلی بابت تامین نیاز مصرفی کشور وجود ندارد و وضعیت مناسبی در این خصوص داریم.

عباس معروفان اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا به امروز به 5 میلیون و 160 هزار تن رسیده و امیدواریم که خرید تضمینی امسال از 10 میلیون تن عبور کرده و به 11 میلیون تن برسد.

وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با خرید تضمین سال گذشته 4 تا 5 درصد کمتر است اما روال سال گذشته در حال طی کردن است و در نهایت باید توجه داشت که در سالجاری ممکن است به میزان تولید و خرید تضمینی سال گذشته نرسیم.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: خودکفایی گندم در سالجاری نیز تامین می‌شود و اکنون 3 سال است که به طور پیاپی در تولید این محصول خودکفا هستیم.

معروفان تصریح کرد: وضعیت ذخایر گندم کشور به شکلی است که اگر حتی در سال آینده نیز گندم نکاریم به اندازه مصرف بیش از یکسال محصول مورد نیازمان در کشور وجود دارد.

وی در پایان گفت: کل مصرف گندم کشور که شامل آرد مورد نیاز خبازی و سایر مشتقات آن می‌شود کمتر از 10 میلیون بود اما میزان موجودی‌های امروز ما از 10 میلیون بیشتر است.

بنابراین گزارش براساس وجود گندم مازاد در کشور شرکت بازرگانی دولتی ایران قصد صادرات یک میلیون تن گندم مازاد نیاز کشور را دارد. نرخ خرید تضمینی گندم امسال 1300 تومان است که در مقایسه با سال گذشته 30 تومان در هر کیلوگرم افزایش دارد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =