رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به هیچ عنوان نیرویی خارج از قاعده و بدون مجوز در این استان به کار گرفته نشده است.

رقيه يادگاري، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي در گفت و گو با خبرآنلاین، افزود: ساماندهي نيروهاي انساني از ديگر برنامه هاي مهم دولت است، چراکه در اين راستا نيز دولت هاي نهم و دهم شمار زيادي نيروي قراردادی خلاف قانون جذب كرد كه مشكلات زيادي را براي دولت يازدهم به وجود آورد.
وي با بیان اینکه حجم بالاي طرح هاي نيمه تمام از دولت هاي قبل تنها با مشاركت هدفمند بخش خصوصي تكميل مي شود، بيان كرد: دولت واگذاري ۶ هزار پروژه نيمه تمام را به بخش خصوصي هدفگذاري كرده است كه اين طرح ها با استفاده از تسهيلات بانكي به اتمام مي رسد.
يادگاري اظهار كرد: در اين راستا ۱۰۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي در نظر گرفته شده كه سهم خاصي نيز براي استان ها پيش بيني نشده و هر استاني كه بتواند سريع تر عمل كند از تسهيلات بيشتري بهره مند مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي یادآور شد: دولت تدبير و اميد در راهبرد بهره گيري از ظرفيت بخش خصوصي در گره گشايي از طرح هاي نيمه تمام و تكميل آن ها موفق عمل كرده است و طرح هايي كه به بخش خصوصي واگذار مي شود با كيفيت بالاتر و در كوتاه مدت به نتيجه مي رسد.
وي ابراز کرد: دولت تدبير و اميد ۲۰۰ هزار ميليارد ريال سرمايه در گردش براي ۱۰ هزار واحد نيمه فعال كه پايين تر از ظرفيت كار مي كنند و مي توانند اشتغال جديد ايجاد كنند در نظر گرفته است كه اين مهم نيز به استان ها ابلاغ شده است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي اضافه كرد: يك و نيم ميليارد دلار نيز براي رونق كسب و كارهاي خرد و اشتغال روستايي از صندوق توسعه ملي در نظر گرفته شده است، اما هنوز دستور العملي به استان ها ابلاغ نشده است كه با كليد خوردن اين حوزه جهش موثر در رونق اقتصادي شكل مي گيرد.
يادگاري عنوان كرد: دولت همه تلاش خود را به كار گرفته تا طرح هاي جديد كه ضرورت ندارد را آغاز نكند و گام هاي بلندي براي تكميل طرح هاي نيمه تمام كه از دولت هاي گذشته بلاتكليف مانده ، برداشته است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي افرود: پرداخت مطالبات به سيستم بانكي، پيمانكاران و تامين اجتماعي از ديگر سياست هاي مهم دولت تدبير و اميد است و در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتي، بندهايي را براي پرداخت بدهي به بخش هاي غير دولتي در نظر گرفته است.
يادگاري گفت: استان مركزي نيز مانند ساير مناطق كشور داراي شمار زيادي طرح نيمه تمام از دولت قبل است كه بيشتر آن ها مربوط به طرح هاي ورزشي است كه بدون حساب و برنامه خاص در روستاهاي مختلف و محل هاي نزديك به هم آغاز شده و بلاتکلیف مانده است.
وي اظهار كرد: دولت تدبير و اميد ۱۰ درصد از اعتبارات را براي ايجاد طرح هاي جديد اختصاص داده كه اين طرح ها بايد بر اساس ضرورت و توجیه اقتصادی و تشخيص كميسيون ماده ۲۱۵ ايجاد شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي ادامه داد: در اين راستا طرح هايي با ارزش زير ۱۰ ميليارد ريال در كميسيون ۲۱۵ استان مركزي و طرح هاي بالاي ۱۰ ميليارد ريال در كميسيون ۲۱۵ برنامه و بودجه كشور تصميم گيري مي شود.
يادگاري بيان كرد:سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ طرح در اين استان وجود داشت كه حدود ۸۰۰ طرح آن نيمه تمام و بقيه مستمر بودند كه نياز به تعمير، تجهيز، نگهداري يا ساير موارد داشتند.
وي اظهار كرد: بيشتر طرح هاي به جا مانده از دولت هاي نهم و دهم در استان مركزي از پيشرفت فيزيكي پاييني برخوردار بودند كه شمار زيادي از اين طرح ها با تلاش هاي دولت تدبير و اميد به نتيجه رسيده و تكميل شده و بخش زيادي نيز از پيشرفت هاي فيزيكي بالا برخوردار شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =