عباس فارسیجانی مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در نشست سازمان مردم نهاد «تات» پس از تبیین نقش جوانان در تشکل های مردم نهاد گفت: در حال حاضر و در حوزه گردشگری نیاز به حضور مردم و سمن ها برای پیشبرد کلان کشوری داریم، به همین منظور تشکل مردم نهاد «تات» با رویکرد مشارکت مردمی در حوزه گردشگری پایه ریزی شده تا بتواند گامی علمی و عملی در این راستا بردارد.

به گزارش خبرآنلاین ، وی افزود: انجام پروژه ها در حوزه هاي سه گانه سازمان، با تاكيد بر اهميت حقوق شهروندي و همفكري و همكاري با سازمان ميراث فرهنگي و ديگر ارگان و ادارات دولتي و غير دولتي در صيانت، مرمت و جذب سرمايه و همچنين برگزاري نشست ها و همايش هاي تخصصي و فوق تخصصي سر فصل اقدامات پيش بيني شده براي اين تشكل است. فارسیجانی تصریح کرد: اميدواريم اين تشكل با بهره گيري از نيروي كار آمد و جوان بتواند به عنوان بازوي اداره كل ميراث فرهنگي استان عمل كرده و اين اداره كل را در پيشبرد اهداف و چشم انداز ها ياري كند.
وي در توضيح وجه تسميه نام گذاري اين تشكل گفت: « تات» نام زباني قديمي است كه تنها در يكي از روستاهاي استان مركزي به نام «وفس» به كار مي رود. به دليل منحصر به فرد بودن اين زبان و اهميت زنده نگه داشتن آن اين نام براي تشكل برگزيده شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =