بیست و هشتمین نمایندگی بنیادکودک در سنندج افتتاح شد

شامگاه یکشنبه 18 تیر 96، مراسم افتتاحیه نمایندگی بنیادکودک در استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان، نیکوکاران و چهره‌های سرشناس استان در تالار شادی سنندج برگزار شد.

در این برنامه که با بیش از 300 نفر از نیکوکاران و حضور رییس نمایندگی و رییس هیات امنای نمایندگی سنندج برگزار شد، فیلم جشن 20 سالگی بنیادکودک به نمایش درآمد. همچنین با اجرای موسیقی کردی کودکان، دف‌نوازی و دیگر برنامه‌های متنوع از نیکوکاران پذیرایی شد. یکی از دستاوردهای زیبای این مراسم این بود که نیکوکاران بسیاری برای همیاری دانش‌آموزان با استعداد نیازمند کردستان داوطلب شدند.

سرور دادخواه در حاشیه مراسم افتتاح این نمایندگی در سنندج اظهار کرد: هدف ما از ایجاد نمایندگی بنیادکودک در سنندج جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان با استعداد نیازمند این استان است. پسرانی‌ که اگر حمایت نشوند ممکن است به شغل‌های کاذب روی بیاورند و دخترانی که ممکن است با ازدواج زودهنگام از چرخه تحصیل خارج شوند.
وی در توضیح این امر افزود: معمولاً وقتی در خانواده‌ای که از نظر اقتصادی مستقل نیستند، مشکلی پیش می‌آید، اولین آسیب را کودکان آن خانواده متحمل می‌شوند. کار برای پسران و ازدواج برای دختران از گزینه‌های کاهش فشار اقتصادی این‌گونه خانواده‌هاست.
دادخواه بیان کرد: بنیادکودک می‌کوشد دانش‌آموزان با استعداد را در خانواده‌های نیازمند حمایت کند تا آن‌ها بتوانند با ادامه تحصیل در از میان برداشتن این نیازمندی در چرخه خانواده نقش ایفا کنند و آینده خود را بسازند.
مدیرعامل بنیادکودک ادامه داد: در این موسسه روند کار به گونه‌ای است که بر مبنای تلاش و کوشش دانش‌آموزان بورسیه بنیادکودک برای کسب موفقیت از آن‌ها حمایت می‌شود و موسسه سعی می‌کند مشوق آن‌ها در این امر باشد.
وی ادامه داد: ممکن است مشکلات در جامعه بسیار باشد و دانش‌آموزان زیادی نیاز به حمایت داشته باشند اما بنیادکودک زمانی این دانش‌آموزان را بورسیه می‌کند که از نظر تحصیلی با استعداد باشند.
دادخواه اظهار کرد: در این موسسه یک نفر نیکوکار با میل و رغبت خود دانش‌آموز را انتخاب می‌کند و هزینه‌های تحصیلی او را تا زمانی که شرایط تحصیل داشته باشد؛ برعهده می‌گیرد، حتی در شرایط خاص، این حمایت تا پایان تحصیلات دانشگاهی هم ادامه خواهد داشت. در حال حاضر، بنیادکودک 70 دانشجوی پزشکی را زیر چتر حمایت خود دارد.
مدیرعامل بنیادکودک افزود: هدف ما آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به جامعه است تا آینده‌ای روشن را پیش روی خود ببینند.
این مسئول با بیان این‌که در استان کردستان در حال حاضر 5 دانش‌آموز بورسیه شده‌اند؛ گفت: در حال حاضر بنیادکودک در 28 نمایندگی اصلی و 9 نمایندگی اقماری، تعداد 9 هزار و 300 دانش‌آموز را بورسیه کرده است و تاکنون بیش از 14 هزار دانش‌آموز را در سالیان گذشته حمایت کرده است.
دادخواه تصریح کرد: بنیادکودک با هدف حمایت از دانش‌آموز، در حقیقت خانواده را حمایت می‌کند.
این مسئول گفت: هدف بنیادکودک این است که دانش‌آموزان نیازمند سراسر ایران را تحت حمایت قرار دهد و با توجه به استقبال از سوی استان کردستان برای تشکیل نمایندگی بنیادکودک در این استان، این نمایندگی در کردستان به صورت رسمی افتتاح شد و شروع به کار کرد.
وی گفت: بنیادکودک تلاش می‌کند در استان‌های محروم کشور، فعالیت‌های نمایندگی از سوی دفتر مرکزی به صورت ویژه حمایت شوند.
دادخواه در پایان اظهار کرد: از مردم کردستان می‌خواهیم به صورت جدی در کنار بنیادکودک باشند و همیار دانش‌آموزان با استعداد نیازمند استان خود باشند.
گفتنی است؛ بنیادکودک موسسه¬ بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان¬‌دوستانه از 24 سال پیش با کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور و تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی، در حمایت از تحصیلِ دانش¬آموزان با استعدادِ نیازمند فعالیت می‌کند. این موسسه در حال حاضر، 9 هزار و 300 دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران با 28 نمایندگی داخلی در سراسر کشور و 8 دفتر برون‌مرزی در سطح بین‌الملل حمایت می‌کند. این مؤسسه در سال 86 از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که براساس آن کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های پذیرفته شده مالیاتی محسوب می‌شود. هم‌چنین بنیاد کودک از سال 2005 تاکنون هر ساله مقام مشورتی ویژه ECOSOC از سازمان‌ملل‌متحد را دریافت کرده است و توانسته گواهی‌نامه‌ استاندارد جهانی SGSرا به‌دست آورده و همه ساله با کسب امتیاز بالا آن را تمدید کند. بنیادکودک همواره به این می‌اندیشد که «هیچ دانش‌آموز با استعدادی نباید به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز بماند».

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =