ایسنا نوشت:استاندار ایلام از آمادگی استان ایلام برای تردد زائران اربعین خبر داد و گفت: مرز مهران نیازمند توجه جدی است و در سطح ملی برای رفع نیازهای این مرز رایزنی‌های لازم انجام شده است.

«محمدرضا مروارید» در نشست ستاد اربعین استان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید موانع و مشکلات سر راه اربعین را بردارند و بهترین و سریع‌ترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم ارائه خدمات به زائران در اربعین نسبت به سال گذشته بهتر و بیشتر ارائه بدهیم، افزود: در تلاش هستیم که کار توسعه جاده‌های استان را تا اربعین به اتمام برسانیم تا تردد زائران آسان‌تر شود.

استاندار ایلام گفت: در اربعین امسال تدارکات بیشتری برای مرز مهران در نظر گرفته‌شده و تلاش می‌شود هر چه بیشتر امکانات در مرز مهران مهیا شود تا زائران با آسانی بیشتری بتوانند از مرز ورود و خروج پیدا کنند و شبانه -روز در تلاش هستیم که در اربعین امسال مشکلی نداشته باشیم.

مروارید تاکید کرد: مرز مهران نیازمند توجه جدی است و در سطح ملی برای رفع نیازهای این مرز رایزنی‌های لازم انجام شده است.

همه پای کار هستند

در ادامه «حسین کلانتری» معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته تمام دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی با یک هماهنگی بسیار خوب، پای‌کار هستند و در ایام اربعین شبانه- روز تلاش می‌کنند که زائران بدون کوچک‌ترین مشکلی از مرز تردد کنند و در مجموع در راستای بهتر برگزار کردن همایش بزرگ اربعین از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

سپاه ،با تمام توان در خدمت زائران اربعین است

در ادامه سرهنگ «جمال شاکرمی» جانشین سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز اظهار کرد: در ایام اربعین سپاه آنچه در توان داشته باشد برای رفاه حال زائران انجام می‌دهد و درزمینه‌ های مختلف آماده خدمات‌دهی است.

وی بابیان اینکه هماهنگی بین دستگاه و عمل کردن به وظایف موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران می‌شود خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تسهیل در تردد زائران یک پل آهنی در منطقه«بان رحمان» توسط سپاه ایجاد شد که نقش مهمی در تسهیل ترددها ایفا کرد و امسال این مهم دوباره انجام می‌شود.

پروژه‌های راه‌سازی سرعت بیشتری بگیرند

در ادامه سرهنگ«محسن ناصری» رئیس پلیس راهور استان ایلام نیز اظهار کرد: جاده‌های استان ایلام هنوز مشکل‌دارند و باید پروژه‌های راه‌سازی سرعت بیشتری بگیرند.

وی بابیان اینکه اگر تعریض جاده‌ها تا اربعین نرسد باز مشکل ترافیکی سال گذشته را خواهیم داشت افزود: راهداری حتماً به‌اندازه کافی تابلو راهنما و علائم هشداردهنده در سطح جاده‌ها نصب کند تا شاهد کاهش حوادث در ایام اربعین باشیم.

ناصری از همه دستگاه‌ها خواست از هرگونه اقدام در محور اربعین و اطراف میدان‌ها و بلوارها که ترافیک‌زا است، خودداری کنند، گفت: باید در مکان‌یابی موکب‌ها دقت بیشتری صورت گیرد.

امکانات رفاهی خودرویی در شهر مهران برای کنترل ترافیک خودروها لازم است

در ادامه سرهنگ «رضا همتی زاده» رئیس پلیس‌راه استان ایلام نیز اظهار کرد: ایجاد کمربندی شهر مهران برای مدیریت و کنترل ترافیک در ایام اربعین بسیار ضروری و گره‌گشا است که درخواست داریم مسئولان به‌صورت جدی این مهم را پیگیری کنند.

وی بابیان اینکه امکانات رفاهی خودرویی در شهر مهران برای کنترل ترافیک خودروها لازم است، افزود: ساماندهی پارکینگ بزرگ اربعین و پایانه مسافربری برکت در وردی و خروجی برای اربعین بسیار ضروری است.

همتی زاده با تأکید بر اینکه لازم است برای جداسازی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا شهر مهران اقداماتی انجام گیرد، گفت: رفع نقص گردنه «ترشابه» محور ملکشاهی- مهران، افزایش نصب دوربین‌های پایش تصوری، رفع نقص محور ایلام- مار بره- مهران، جداسازی مسیرهای تعریض شده محور ایلام- مهران از دیگر ضروریات جاده‌ای است که باید برای اربعین آماده شود.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام اضافه کرد: اگر جاده مطلوب داشته باشیم به‌راحتی می‌توان ترافیک اربعین در استان را مدیریت کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =