ساعت ۲۲:۰۲:۱۲ یکشنبه یک مرداد ۹۶ زلزله به قدرت ۵.۴ ریشتر سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛زلزله ۵.۴ ریشتری شب گذشته در سیرچ استان كرمان در ساعت 22:02:12 روز یکم مرداد ۹۶ در طول جغرافیایی: 57.61 و عرض جغرافیایی: 30.1 و عمق 10 کیلومتری سطح زمین رخ داده است.

آنطور که مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده، نزدیک‌ترین شهرها به کانون زمین لرزه،‌ 12 کیلومتری سيرچ، 19 کیلومتری اندوهجرد و  27 کیلومتری گلباف همگی در کرمان بوده است. فاصله کانون زمین لرزه با کرمان هم 55 کیلومتر اعلام شده. 

زلزله خسارت جانی نداشت

ایسنا نوشت: علی حسین زاده مهرابی، معاون اداره کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان با اشاره به زلزله 5.4 ریشتری در منطقه سیرچ کرمان، گفت: این زلزله ما بین سیرچ، شهداد و گلباف رخ داده است.

وی محل این زلزله را در منطقه مسکونی اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این زلزله خسارات جانی در پی نداشته است، اما خسارات مالی آن در حد خرابی دیوارها و ترک سقف ها در منطقه سیرچ بوده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان از وقوع یک زلزله دیگر با شدت 2.7 ریشتری در این منطقه پس از زلزله 5.4 ریشتری خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه شدت زلزله دومی کمتر از اولی بوده است، بنابراین زلزله 5.4 ریشتر زلزله اصلی بوده است و اینکه در فضاهای مجازی مطرح شده است که زلزله 5.4 ریشتر پیش لرزه بوده است، کاملا تکذیب می شود.

وی پیش بینی زلزله را غیر ممکن دانست و عنوان کرد: تعدادی از دکل های مخابرات (همراه اول) از دسترس خارج شده اند که با پیگیری های انجام شده در حال رفع این مشکل می باشیم، همچنین برق منطقه نیز به علت زلزله قطع شده بود که چند دقیقه قبل برق منطقه نیز وصل شد.

مهرابی از حضور 7 تیم ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده خبر داد و بیان کرد: دو تیم در منطقه سیرچ، 2 تیم در منطقه گلباف، یک تیم در منطقه شهداد، یک تیم در منطقه ماهان و یک تیم واکنش سریع نیز جهت پشتیبانی به منطقه اعزام شده است.

وی به میزان خسارات اشاره و اظهار کرد: خسارات جانی این زلزله در بر نداشته است و فقط دو دیوار ترک خورده اند همچنین برق منطقه سیرچ و گلباف قطع شده بود که برق منطقه گلباف وصل شده است.

معاون اداره کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان از آمادگی همه دستگاه های مربوطه استان خبر داد و گفت: استان های خراسان جنوبی، یزد و سیستان و بلوچستان نیز اعلام آمادگی کرده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =