مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان گفت: ماهانه 30 نفر به بیماران سرطانی این استان اضافه می شود و اگر با این روند پیش برود در 10 سال آینده در هر خانواده یک فرد مبتلا به سرطان وجود خواهد داشت



مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان گفت: ماهانه 30 نفر به بیماران سرطانی این استان اضافه می شود و اگر با این روند پیش برود در 10 سال آینده در هر خانواده یک فرد مبتلا به سرطان وجود خواهد داشت.
به گزارش ایرنا احمد برومند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون سه هزار و 100 بیمار سرطانی بالای 15 سال به انجمن بیماران سرطانی یاس کرمان مراجعه کرده اند.
وی با بیان اینکه پیشگیری و درمان سرطان نیازمند یاری همه جانبه خیران است اظهار کرد: رادیوتراپی یکی از درمان های اساسی سرطان است و کرمان در زمره فقیرترین استان های ایران به دلیل کمبود این دستگاه است.
وی ادامه داد: فقط یک دستگاه رادیو تراپی مربوط 40 سال قبل در کرمان وجود دارد این در حالی است که این استان نیازمند حداقل پنج عدد از این نوع دستگاه است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان گفت: انجمن یاس در حال دریافت مجوز برای راه اندازی یک دستگاه مدرن رادیوتراپی با کمک یک خیر است و این انجمن اکنون نیازمند ورود خیران به این حوزه است.
وی افزود: خیرانی که به انجمن یاس کمک می کنند باید مردم را در راستای درمان سرطان و نحوه پیشگیری از این بیماری یاری کنند.
برومند اظهار کرد: شایعترین نوع سرطان در خانم های کرمانی، سرطان سینه و در آقایان پروستات است.
وی با بیان اینکه در مراسم جشن و عزاداری ها میلیون ها تومان گل طبیعی خریداری می شود گفت: انجمن یاس با ابتکاری تابلوهایی ساخته و مردم با سفارش این تابلوها در حمایت از بیماران سرطانی نیز سهیم می شوند.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان افزود: بیمارانی که از شهرهای مختلف به کرمان می آیند در زمان طول درمان با کمک یک خیر به مهمانسرا معرفی می شوند.
وی ادامه داد: انجمن یاس با کمک خیران در حال ساخت مهمانسرایی در خیابان 22 بهمن کرمان است تا امکانات رفاهی را به بیماران سرطانی و همراه بیماران ارائه کند.
 **دستگاه رادیوتراپی موجود پاسخگوی نیاز کرمان نیست
 عضو هیات مدیره و نخستین مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان نیز گفت: برای راه اندازی دستگاه رادیوتراپی با تجهیزات که نیاز عمده استان کرمان است 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز است زیرا تنها دستگاه موجود در شهر کرمان پاسخگوی نیاز این استان نیست.
علیرضا عبدی با بیان اینکه همواره از شهرهای مختلف نیز برای درمان سرطان به استان کرمان می آیند افزود: نیازمند ورود خیران برای خرید و راه اندازی این دستگاه به عنوان بهترین راه درمان سرطان هستیم.
وی اظهار کرد: انجمن یاس کرمان در سال 88 به دلیل ساماندهی به امور همراه بیماران که جایی برای اسکان نداشتند تشکیل شد.
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان با بیان اینکه این استان 85 درصد درآمد غیرنفتی کشور را تامین می کند گفت: از هر چهار نفر یک نفر در 15 سال آینده درگیر سرطان خواهد شد.
وی افزود: امروز سونامی سرطان در اثر هوا، غذا و محیط زیست آلوده به سرعت رو به رشد است و انسان این آلودگی را ایجاد کرده و گرفتار آن شده است.
وی گفت: کلینیک یاس در نوسازی و مدرن کردن بیمارستان باهنر در سال 90 گام نخست را برداشت و این انجمن مردم نهاد در نوسازی و بهسازی بخش اطفال و پیوند اعضای بیمارستان افضلی پور نیز حمایت هایی را انجام داده است.
عبدی ادامه داد: این انجمن 100 میلیون تومان برای کمک به تحقیقات سرطان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعطا کرده است.
وی اظهار کرد: انجمن یاس کرمان به تامین هزینه درمان بیماران سرطانی می کند و همچنین کمک مالی، دارویی، غذایی، سفر سیاحتی و زیارتی، کلاس های ورزشی و جلسات درمانی توسط این انجمن به بیماران مبتلا به سرطان ارائه شده است.
وی گفت: هدف اصلی از تشکیل انجمن یاس کرمان، پیشگیری از سرطان و اطلاع رسانی در این زمینه است و انجمن یاس از دوران کودکی افراد را آموزش می دهد.
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان افزود: انجمن یاس هیچگاه درگیر مسائل سیاسی نشده است.
وی تصریح کرد: با حضور استاندار و شهردار کرمان یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه پارکینگ به انجمن یاس بخشیده شد و معدن گل گهر متعهد ساخت یک ساختمان به مبلغ 500 میلیون تومان برای این مجموعه شده است.
 **راه ورود دستگاه های پیشرفته درمان سرطان پس از برجام به کشور باز شده است
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: پس از برجام راه ورود یکی از پیشرفته ترین دستگاه های درمان سرطان به کشور باز شد و می توان با تامین منابع مالی این دستگاه را به راحتی وارد استان کرمان کرد.


علی جمعه زاده افزود: 150 بیمار روزانه برای درمان به یک دستگاه رادیوتراپی کرمان مراجعه می کنند و اگر جلسات رادیوتراپی عقب بیفتد تومورهای سرطانی مجدد رشد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: به ازای 500 هزار نفر جمعیت در دنیا یک دستگاه رادیوتراپی وجود دارد و استان کرمان که سه میلیون جمعیت دارد حدود 6 دستگاه رادیوتراپی پیشرفته نیاز دارد این در حالی است که تنها یک دستگاه قدیمی در این استان موجود است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود 50 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و 60 درصد از سرطان هایی که قابل پیشگیری نیستند قابل درمان هستند لذا با همت خیران و حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی دستگاه رادیوتراپی در این شهر میسر است.
وی افزود: 80 تا 90 درصد درمان سرطان تشخیص بموقع بیماری است و برای تشخیص این بیماری نیازمند تجهیزات و آگاه سازی مردم در زمینه سرطان هستیم.
جمعه زاده اضافه کرد: امروز از رادیوتراپی یا پرتو درمانی برای درمان سرطان استفاده می شود و در 95 درصد کشورهای دنیا از اشعه ایکس استفاده می شود که نیاز شهر کرمان است.
وی گفت: 2 دستگاه پیشرفته رادیوتراپی و براکی تراپی برای درمان سرطان درون حفره نیز نیاز کرمان است و اگر خریداری شود تحولی چشمگیر در درمان سرطان کرمان صورت می گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: یکی از مهمترین کارهای خیر در استان کرمان راه اندازی دستگاه جدید رادیوتراپی است و این تکنیک پیشرفته باید در کرمان اجرایی شود.
انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان در اسفندماه یکهزار و 389 آغاز به کار کرد و اکنون سه هزار و 100 بیمار مبتلا به سرطان استان کرمان در حمایت این انجمن هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =