۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مدیر عامل شرکت فولاد سیرجان ایرانیان گفت: بیش از ۸۴ درصد کارکنان کارخانه سیرجان و بیش از ۵۷ درصد کارکنان کارخانه بردسیر بومی هستند و در گزینش به افراد بومی نگاهی ویژه می شود هر چند که حدود ۹۸ درصد کارکنان ما کرمانی هستند.

رمضان قربان ابراهیمی، در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد سیرجان ایرانیان در دو بخش سیرجان و بردسیر مشغول است.
ابراهیمی با اشاره به وجود هزار و ۴۵۸ نفر در مجموعه فولاد ایرانیان سیرجان افزود: ۷۵۶ نفر از کارکنان ما در سیرجان مشغول اند که حدود ۸۴ درصد آنها سیرجانی اند و از ۶۵۴ نفر در بردسیر ۵۷ درصد آنها بردسیری هستند و در قسمت کاری که به پیمانکاران واگزار کردیم ۹۶ درصد آنها بردسیری هستند.
وی با اشاره به مجتمع احیا و فولاد سازی بردسیر بیان کرد:از مرداد ماه سال گذشته عملیات استخراجی را آغاز کردیم ، تقریبا ۲۰ برابر سنگ باطله استخراج می‌شود و کار ما بیشتر حالت آماده سازی است.
به گفته ی وی تاکنون ۳۱ میلیون تن سنگ برداشت شده است که در این میان ۲۹.۵ درصد آن سنگ آبرفتی و یک و نیم میلیون آن سنگ آهن است.
وی خاطرنشان کرد: ما در سال مالی خود یک میلیون و ۲۰۰ پیشبینی کرده بودیم اما در ۹ماهه اول سال به این عدد دست یافتیم.
این مسئول تصریح کرد: گندله در تولید باید به آهن اسفنجی تبدیل شود، گندله ۶۶درصد آهن دارد اما فولاد باید ۱۰۰٪ آهن باشد.
وی گفت ما اولین شرکت میدکو هستیم که حلقه های ما تکمیل شده است.
این مسئول تصریح کرد: عدم توسعه یعنی مرگ و این توسعه ابعاد زیادی دارد و از همه مهمتر این است که ما خود را به روز کنیم.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: من مطمئنم که به زودی همه ی نیرو های ما با بدست آوردن تجربه کافی بومی خواهند شد.
وی با اشاره به مشکل آب یاد آور شد : ۹۱ درصد آب در بحث کشاورزی و تنها ۴ درصد آن در صرف صنعت می شود، مشکل کمبود آب از صنعت نیست، در جای دیگریست که باید حل شود.
وی گفت : در بسیاری از زمینه ها ما فراخوان دادیم اما نیروی متخصص را در بردسیر پیدا نکردیم و نمی‌توانیم هم نیروی غیر متخصص وارد کار کنیم و ما باید به ازای هر ۱۰ نفر یک نیروی با تجربه داشته باشیم.

بهترین آهن اسفنجی کشور را تولید می کنیم

مجید فیض بخشیان مدیر مجتمع بردسیر نیز در این نشست گفت:آهن اسفنجی که ما تولید می کنیم به جرات بهترین آهن اسفنجی کشور است که به کشور علی دیگر نیز صادر می‌شود.
وی بیان کرد: هدف اول و مهم ما این است که فرایند کارخانه تکمیل شود و کار خانه راه افتد، سپس به کار های جانبی بپردازیم،ما اگر حتی یک ساعت دیر تر این کارخانه را راه اندازی کنیم ضرر است.
وی افزود : ما باید تولیدمان طوری باشد که بتوانیم با کارخانه ها و بازار رقابت کنیم ،به همین دلیل نمی‌توانیم نیروی غیر متخصص داشته باشیم زیرا این نیرو نمی تواند پای کوره بایستد هم به سلامتی و روحیه خود ضرر می زند و هم پیشرفت کارخانه شتاب نمی یابد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =