ایسنا نوشت: رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت از احتمال منع واردات داروهای ایرانی به عراق خبر داد.

براهیم رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به تغییر شرایط در بازار عراق پیش‌بینی می‌شود در حوزه صادرات کدام کالاها با مشکل مواجه شویم، اظهار کرد: اگرچه هنوز اتفاق خاصی در حوزه دارو رخ نداده اما ممکن است در آینده در این زمینه با موانعی مواجه شویم.

وی گفت: مدتی است مجوز ثبت داروهای وارداتی در عراق لغو شده است و در این زمینه ایران یکی از استثناهایی بوده امکان صادرات دار به عراق داشته است اما اکنون زمزمه‌هایی به گوش می‌ رسد مبنی بر اینکه ثبت داروی ایرانی نیز در عراق به مشکل خواهد خورد.

رایزن تجاری سابق ایران در عراق افزود: معمولا برای ثبت داروهای صادراتی در کشورهای مختلف لازم است استاندارد فدراسیون داروی آمریکا وجود داشته باشد اما در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها ایران نتوانسته به چنین استانداردی دسترسی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس طبق توافق‌هایی که با عراق صورت گرفته بود، معمولا در مراحل تولید بازدیدهایی از سوی عراق صورت گرفته و پس از تائید نحوه و کیفیت تولید، مرحله ثبت و صادرات آغاز می‌شد.

رئیس میز عراق در سازمان توسعه تجارت افزود: بر همین اساس فرصتی یک ساله برای این شیوه صادرات در نظر گرفته شده بود که اکنون این فرصت رو به پایان است و زمزمه‌هایی مبنی بر توقف صادرات داروی ایرانی به عراق شنیده می‌شود.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =