علی اکبر صالحی در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد مقدس گفت: برجام را منصفانه ارزیابی کنیم نه آرزومندانه.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر صالحی امروز 25 تیرماه در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد خطاب به مخالفان برجام اظهار کرد: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه برجام را باید منصفانه ارزیابی کنید نه آرزومندانه، گفت: حقایق روی زمین را ببینید، سوالی که مطرح می شود این است چه کار باید می‌کردیم تا آمریکایی‌ها بیایند و عذر خواهی کنند و تحریم‌ها برداشته شود .

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کسانی که مخالف برجام هستند بیایند و به این سوال پاسخ دهند، بیان کرد: آیا صنعت هسته‌ای کشور ملک شخصی من بوده که در مذاکرات من برای آن شخصا تعیین تکلیف کنم و هر چه آمریکایی‌ها بگویند ما بگوییم چشم، چنین طرز فکری حکومت و نظام را زیر سوال می‌برد. یعنی این نظام هیچ متولی نداشته که یک نفر مثل من برای کشور تعیین تکلیف کند؟

معاون رییس جمهور ادامه داد: اصلا فرض کنید اگر نظام این‌طور باشد، بنده همین قدر عقل برای خودم قائلم که چنین مخاطره‌ای نکنم، من با یک دستورالعملی به آنجا می‌روم که حالا من چند موردش را برای شما می‌گویم.

به گزاش ایرنا، صالحی در ادامه گفت: در زمینه 30 درصدی که اختلال در عملکرد برجام ایجاد می کنند نیز باید با آمریکا مذاکره کرد، فشار آورد. اهرم وارد آوردن این فشار را هم در اختیار داریم که بقیه آن به تصمیم حاکمیت و نظام است.


وی ادامه داد: راجع به برجام بحثهای زیادی شنیده ایم اما باید منصفانه بر مبنای واقعیتهای موجود شرایط را ارزیابی کرد. بر این اساس فرض کنید اگر برجام نبود و با حضور فردی مثل ترامپ و اجماع جهانی آن زمان کشورهایی چون انگلیس، روسیه، فرانسه و چین چه می کردند. چنانکه آن زمان روسیه به راحتی اس 300 را با وجود تعهدش به ما تحویل نداد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آنانکه به برجام، تلاشها و اقدامات برای به نتیجه رسیدن آن غیرمنصفانه می نگرند بگویند باید چه کار و اقدامی انجام می دادیم که همه چیز را حفظ کرده، هیچ چیز به طرف مقابل نمی دادید و آنان از شما عذرخواهی می کردند؟
وی افزود: این مباحث خیلی خوب است، اما بگویید چگونه و چه باید انجام می شد؟ به ما بگویید چه باید به آمریکاییها عرضه می کردیم؟
صالحی ادامه داد: من مسئول فنی برجام بودم. آن زمان که با آمریکاییها مذاکره و صحبت می کردم آیا صنعت هسته ای ارث پدری و ملک تلق من بود که هر چه آمریکا بگوید و بخواهد، بگوییم: چشم؟ آیا این نظام هیچ متولی نداشت که یک نفر از سوی نظام برود و هر چه بخواهد بکند که به نتیجه برسد؟

وی گفت: من و بقیه اعضای تیم مذاکرهکننده با دستورالعملی برای برجام به آن مذاکرات رفتیم و نظام برای ما کف تعیین می کرد. اینها را تاریخ خواهد نوشت و زمانی همه این مباحث روشن می شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: این کف در بحث سانتریفیوژ بر روی چهار هزار ماشین تعیین شد و ما 6 هزار دستگاه را تثبیت کردیم. در موضوع فردو هم این مشخص شد که جسد چند صد ماشین روی استندها باقی بماند که ما هزار ماشین فعال را که کار می کرد گرفتیم بگونه ای که اگر همین فردا اراده کنیم، اورانیوم می سازیم.

وی ادامه داد: کل اورانیوم تولیدی ما 550 تن از ابتدای خلقت حضرت آدم تا امروز بود و طی همین دو سال 360 تن به ذخایر و ظرفیت راهبردی خود در داخل اضافه کردیم. در حالی که پیش از آن یک گرم اورانیوم از بیرون به ما نمی دادند.

صالحی گفت: آنان می خواستند تحقیق، توسعه، اکتشاف، استخراج و رآکتور و غیره نداشته باشیم اما امروز همه را در اختیار داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر برجام برای آمریکاییها مطلوب است و عملا صنعت هسته ای ما را متوقف کرده پس چرا ترامپ و اسرائیل تا این حد ناراحت هستند؟

وی افزود: از طرح برخی مباحث در داخل تعجب می کنم. چرا ترامپ آن برجام را بدترین قرارداد تاریخ آمریکا می داند؟ آیا بخاطر آن است که صنعت هسته ای ما را متوقف کرده است؟ نه آنان می گویند چه کرده اید که ایران همچنان صنعت هسته ای خود را دارد و در آستانه تولید اورانیوم غنی شده است.


صالحی ادامه داد: در همین فاصله انجام برجام، قرارداد دو نیروگاه هسته ای و 100 میلیارد دلار پروژه در این حوزه در کشور منعقد شده است. منصفانه و وجدانی قضاوت شود آیا صنعت هسته ای ما متوقف شده؟ آیا نظام مسئول ندارد و می گذارد صنعت هسته ای متوقف شود؟

وی گفت: آیا اینکه بعد از برجام تولید نفت کشور از یک میلیون بشکه به سه میلیون 900 هزار بشکه رسیده و صادرات نفت بیش از 2.5 میلیون بشکه شده و اجازه ندادیم دشمنان و مخالفان ما بازار را در کنترل و اختیار بگیرند و جلوی فساد در فروش نفت گرفته شده، ایراد و اشکال دارد؟

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: آن زمان چقدر این در و آن در می زدیم که چند دلار پول فروش نفت را به داخل کشور بیاوریم. امروز پول به سهولت وارد کشور می شود و نفتکشها و کشتیرانی ما آزاد شده و بانکهای بزرگ آرام آرام وارد صحنه می شوند. اینها نتیجه تلاشها در سرانجام برجام است.

وی ادامه داد: هر چند در این میان معتقدم می توانستیم بهتر از این هم عمل کنیم و بارها هم گفته ام هر بار وارد مذاکره شویم بهتر عمل خواهیم کرد. ما که خدا نیستیم به کمال رسیده باشیم.

صالحی گفت: امروز ما نمی فهمیم چه می گوییم، نقد هم می کنیم و نمی فهیم چه نقد می کنیم اما تاریخ نشان خواهد. امیدوارم ترامپ برجام را پاره کند. آن زمان خواهید فهمید.
وی افزود: این ملت تازه آرام گرفته و روی آرامش را می بیند حال آنکه آن زمان ما دریک چالش خطرناک بودیم. آیا عاقل خود را در معرض خطر قرار می دهد. ما عاقل و آماده خطر هستیم اما خود را در معرض خطر قرار نمی دهیم.


مشروح صحبت های دکتر صالحی را در این نشست از نظر می گذرانید:

آمریکا چوب لای چرخ می گذارد اما همکاری با اروپاییها بالا است
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سخنانش در همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج کشور، در مشهد پیرامون پرسش یکی از حاضران مبنی بر طرح حقایق برجام نیز پاسخ داد: دو سال قبل وقتی برجام آماده و اجرایی شد دو موضوع را طرح کردم. نخست آنکه آمریکاییها دبه می کنند و از سویی گفتم بانکهای بزرگ هنوز وارد میدان نشده اند.
وی افزود: بعد از آن رئیس بانک مرکزی و بقیه هم این موضوع را عنوان کردند که عملکرد آمریکاییها در برجام درست نبوده و رهبر معظم انقلاب دقیقا این مطلب را مطرح کردند که در نوشتن برجام، البته در بعد تحریم نه از نظر فنی، مسامحه و عجله شده است.


صالحی خطاب به آنانکه غیرمنصفانه برجام را نقد و مباحثی در این زمینه طرح می کنند ادامه داد: شما که مسلمان هستید بروید رآکتور اراک را ببینید با فتوشاپ بگونه ای قلب رآکتور بتن ریخته اند و به مردم نشان می دهند که این رآکتور نابود شده در حالی ما 11 لوله قلب رآکتور را مسدود کرده ایم و هر وقت هم بخواهیم می توان این لوله ها را خارج کرد و لوله های جدید جایگزین و رآکتور را فعال کرد.

وی گفت: آیا این خداترسی، ادب و اخلاق مورد پسند حضرت رسول(ص) و آیا این اسلام است که به دروغ عنوان می شود و می گویند صنعت هسته ای متوقف شده است؟

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: من بارها گفته و می گویم آمریکاییها در وفای به عهد خود به درستی عمل نکردند. در این بخش در برجام اشکال وجود دارد و با وجود آنکه مدعی است خلاف برجام اقدامی نکرده اما در واقعیت چوب لای چرخ می گذارند و از این رو رهبر معظم انقلاب فرمودند تسامح شده اما این تسامح را عده ای اینگونه مطرح می کنند که منجر به از بین رفتن صنعت هسته ای شده است.

وی ادامه داد: حال انتظار نیست از برادرانی که رفت و آمد خانوادگی داریم، عالم هستند و 40 سال همدیگر را می شناسیم بگویند صنعت هسته ای بطور کامل متوقف شده است.
صالحی گفت: از این روالان پذیرفته ایم با وجود آنکه صنعت هسته ای چیزی نیست که به همه نشان داد به آقایان نشان دهیم صنعتی که حساسیت زیادی دارد و آنان با یک عکس از سانتریفیوژه های ما هزار مطلب را گرفتند و شرایط سالهای گذشته را ایجاد کردند.

وی افزود: بر خلاف آمریکاییها و عهد شکنیهایش امروز با اروپائیان کار می کنیم و همکاریهای علمی با اروپا آنقدر زیاد شده که نیرو کافی برای این همکاری در برخی موارد نداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: از همان لحظه اول مذاکره با تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه 'اینها قابل اعتماد نیستند' عمل کردیم و تاکید بر آن بود بگونه ای عمل کنیم که پلهای پشت سر را خراب نکنیم.

وی گفت: همینگونه هم اقدام شد تا هر وقت اراده کردیم دیگر به گذشته برنگردیم و امروز اگر قرار باشد برگردیم دیگر به گذشته بر نمی گردیم. رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه هم گفته اند اگر آمریکاییها پا فراتر از حد خود بگذارند طی یک سال و نیم با سانترفیوژهای پیشرفته به یک هزار سو دست می یابیم.

مشروح صحبت های دکتر صالحی  در این نشست را از نظر می گذرانید:

* اشراف و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر صنعت هسته ای

صالحی افزود: شرایط کنونی ما بسیار مطلوب است و تاریخ می تواند ثابت کند. آن زمان می توان فهمید این ملت چه گاهای بزرگ و با افتخاری آن هم به اعتبار هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب برداشته است.
وی ادامه داد: این صنعت به اعتبار هدایتها و حمایتهای رهبری پیش رفت و ایشان بارها تاکید کردند امر این صنعت مربوط به نظام است و در تصمیمهای بزرگ و جدی در این حوزه بدون هماهنگی عمل نشود و در سختترین شرایط در این حوزه راه را باز کردند و اشراف و توجه ویژه به این صنعت به دلیل جایگاه ویژه آن دارند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: از سویی در مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی بر این امر نظارت دارد و دکتر عراقچی هر سه ماه با دریافت گزارشها از مراکز ذیربط به کمیسیون امنیت ملی گزارش می دهد و در واقع طبق ساز و کاری مشخص بر این حوزه و عملکردها کنترل و نظارت و ارزیابی می شود.

* آمریکا دچار سردرگمی راهبردی است

وی همچنین گفت: از زمان بعث حضرت رسول اکرم(ص) تا فروپاشی امپراتوری ایران 26 سال طول کشید و بعد مدتی امپراتوری رم بیزانس هم فروریخت و امروز در عصر جدید شاهدیم بعد انقلاب اسلامی ایران اتحاد جماهیر شوروری فروریخت. اکنون هم در شرایطی هستیم که امپراتوری آمریکا دچار تکانه های شدید و دوقطبی شده و و برای نخستین بار دچار سردرگمی در راهبردهایش شده است.
صالحی افزود: ترامپ هر روز حرفی می زند. یک روز می گوید برجام را پاره می کنم، هیچگاه فرانسه نمی روم و دیروز در پاریس بوده است. نمی داند در مورد اسرائیل چه کند و هر بار حرفی می زند و در واقع این شرایط بیانگر آن است که دچار سردرگمی در استراتژی شده است.

وی ادامه داد: در واقع این تکانه ها در آمریکا شروع شده و این سردرگمی با تزریق استراتژی سردرگمی از سوی کشورهای منطقه همچون عربستان و رژیم صهیونیستی تقویت می شود چنانکه عربستان با تزریق پول سعی می کند منافع خود را تامین کند و از سویی صهیونیستها در آمریکا قدرت زیادی دارند و کشورهای منطقه و همجوار در خلیج فارس که قوت مردم خود را به کام استکبار می ریزند و این جنایت و فجایع را در منطقه به بار می آورند همه در این سردرگمی دخیل هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: منطقه خلیج فارس آبستن حوادث است. در این میان تفاوت ایران با کشورهای منطقه در آن است که از ابتدای انقلاب بر اصولی استوار و بدان پایبند بوده و همین پایبندی به اصول که نمود آن در عرصه سیاست خارجی است برای ما شاید مقطعی و کوتاه مدت زیان و هزینه داشته اما در بحث برآورد هزینه فایده منافع آن خیلی بیشتر بوده است.
وی افزود: آنان هرگونه فشاری آوردند که در این سالها کمر ایران را خم کنند اعم از تحمیل جنگ هشت ساله، تحریمهای اقتصادی و سیاسی، زمانی القاعده را ساختند و بعد هم طالبان و داعش را به نام اسلام ایجاد کردند تا ایران را نابود کنند اما نتوانستند.
صالحی ادامه داد: امروز هر جا که ایران حضور و نفوذ دارد اعم از عراق، یمن، لبنان و سوریه تلاش کردند و خواستند غائله ای بپا کنند اما تیرشان به خطا رفته است.

وی گفت: ما در داخل در یکجا دچار سردرگمی هستیم. قانون اساسی یک قرائت دارد و اگر خیلی اشکال در این قرائت جدی باشد به گفته خود قانون اساسی به شورای نگهبان ارجاع می شود اما امروز در مباحث سیاسی این موضوع نمود دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: روشنکفری و مباحث سیاسی اموری جداست. اصولا روشنفکری به دنبال تناقضات برای بالندگی است اما حکومتداری نمی تواند طبق شیوه روشنفکری جلو برود اما امروز این دو با هم قاطی شده زیرا روشنفکران می خواهند جای حکومتداران را بگیرند و حکومتداران قصد جایگزینی روشفکران را دارند.
وی ادامه داد: حکومت یعنی تصمیم گیری و امروز امری که گرفتار آن شده ایم ناشی از آن است که جایگاههای ما تداخل یافته، حکومت می خواهد روشنفکری کند و روشنفکران می خواهند حکومتداری کنند و بعد این مسائل و موضوع برجام پیش می آید و منافع ملی هم بماند.

صالحی گفت: ایرانیان ملتی هستند که همواره در طول تاریخ به عنوان ملتی استثنایی توانسته در مقابل تمامی توفانها، افت و خیزها، محدودیتها و شرایط کوناگون سربلند بیرون آیند و هویت خود را به صورت عام و عموم حفظ کند.
وی افزود: در بین 200 کشور هفت هشت قوم هستند که در طول تاریخ ریشه دارند و همچجنان پابرجایند که ایران یکی از این اقوام است. این ملت و کشور همواره در ادوار مختلف تاریخ یک پدیدآورنده بوده است. زمانی بزرگترین امپراتوری تاریخ را که جهان به خود دیده ایجاد نمود و 2500 سال قبل ایران یک شیوه حکمرانی جدید را پایه گذاری کرد که چند هزار سال هم ادامه یافت.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: امروز بعد از قرنها این ملت و انقلاب اسلامی دوباره در عصر جدید شیوه حکمرانی جدیدی به دنیا عرضه کرد. شیوه ای که نظام اسلامی بر آن بنا نهاده شده و عمود آن ولایت فقیه است که مشابه آن در هیچ جای دنیا دیده نشده است.

وی گفت: طی 38 سال گذشته این نظام کارآیی خود را نشان داده و در بدترین شرایط، جنگ تحمیلی و فشار اقتصادی و تحریمهای فلج کننده استوار ایستاده است حال آنکه کشورهای اطراف ما یک تلنگر خوردند و این شرایط بر آنها حاکم شده است.
صالحی افزود: خلیج آبستن حوادث بزرگی است اما ملت ایران هشت سال در تنهایی بدون هیچ کمکی جنگید. جنگی که جنگ جهانی بود و شرق و غرب به صدام کمک می کردند و یک تفنگ نمی توانست بخرد و ساده ترین سلاح در داخل قابل تولید نبود.
وی ادامه داد: امروز به جایی رسیده ایم که می گویند موشک نسازید. آیا آن زمان تصور می شد با وجود همه محدودیتها روزی ایران موشک بسازد و ماهواره ساخته و موفقیت آمیز آن را در مدار قرار دهد. در واقع این امر و این دیدگاه و پیام شروع چالش ما با غرب بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این ملت دو ویژگی اصلی دارد که در انقلاب اسلامی نمود داشته است. امروز در انقلاب اسلامی بعد از پدیده حکمرانی جدید که این ملت به دنیا عرضه داشته در عین حال اندیشه پروری کرده است. امروز در حوزه ها و مراکز علمی و دانشگاهها نمود آن را شاهدیم.
وی افزود: غرب می داند ما در بعد اقتصادی برایش رقیب نیستیم. علت چالش آن است که ما در مقابل نظامی ایستاده ایم که طی یکصد سال کارآیی خود را در جهان به رخ کشیده و امروز ملتی آمده که بر این نظام خدشه وارد نموده و می گوید نظام جهانی مردمپسند و مبتنی بر فطرت انسانی نیست و نظامی صرفا با بعد مادی و فاقد سایر ابعاد است.

وی با اشاره به اینکه نظام برای ما کف تعیین می‌کرد، گفت: اینها را بعدا تاریخ می‌نویسد و همه آن نوشته شده است، گفتند 4000  ماشین سانتریفیوژ اگر داشته باشیم خوب است، مصوبات آن هم هست، ما چند ماشین گرفتیم، 6 هزار تا، یعنی از کفی که نظام برای ما تعیین کرده بود 2 هزار ماشین هم بیشتر گرفتیم.

صالحی درخصوص فردو نیز گفت: در این رابطه هم به ما گفتند چند صد جسد ماشین فقط بر روی استندها باشد، ولی ما 1044 ماشین گرفتیم، نه فقط جسد ماشین، بلکه ماشین‌ها بچرخد و فقط اورانیوم تزریق نشود، یعنی اراده کنیم فردا اورانیوم هم تزریق می‌کنیم، این فقط کف بود، اما ما در بعد فنی چه گرفتیم، حالا نمی‌خواهم بگویم در چه جاهایی کف چه بود و ما چه گرفتیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    5 7
    ایندگان چقدر ما را شماتت میکنن که چرا بهانه تحریم و عقب نگه داشتن را به خارجیها سر موضوع هسته ای که از اول هم مشخص بود که نمیگدارند به نتیجه برسد به انها دادیم و حداقل چند صد میلیارد دلار ضرر و هزینه دادیم.سران مستکبر خارجی اعم از شرق و غرب عاشق ایرانند ولی ایرانی ضعیف و وابسته به انها. ایرانی که نتواند از نیروهای بالقوه انسانی که هوش بالایی دارند و ثروتهای خدادادی استفاده کند و نتواند قدرت بزرگ اقتصادی و صنعتی شود و میخواهند از ما بعنوان لولو برای ترساندن اعراب و فراموشی انها از شکست و ذلت در سه جنگ برابر اسراییل استفاده کرده و به انها بقبولانند که دشمن شما اسراییل نیست بلکه ایران است که متاسفانه در سیاستهایشان پیروز هم شده اند و از هر راه و بهانه ای استفاده میکنند که ایران را ضعیف نگه دارن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    10 1
    خدا نکنه این اتفاق بیفته
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    19 0
    مردم قربانی این اقدام میشن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 7
    آمریکا دست به چنین حماقتی نمیزنه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    15 2
    یه عده در داخل از عربستان و اسرائیل هم خوشحالتر میشن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 0
    جو در آمریکا طوریست که قبول خواهند کرد
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 0
    فشار زیادی رو ترامپ هست. خودسر نمی تونه این کار و بکنه
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 23
    اگر درست مذاکره می کردید کار به پاره کردن برجام نمیرسید
    • محسن A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      11 2
      چیکار باید میکردن که نکردن؟ به جای مخالفت الکی راهکار باید ارئه داد.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    11 1
    مشکل اینه که بعضی ها نمی خوان واقعیت رو ببینن.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    9 1
    یه عده همینجوری الکی و از روی لجبازی مخالفت می کنن کاری هم ندارن طرف کیه فقط می خوان مخالفت کنن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 3
    مشکل از جایی آغاز شد که بزرگ نمایی جای صداقت رو گرفت و از فتح الفتوح صحبت شد.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    9 2
    درود بر آقای صالحی. شما زحمتت رو کشیدی و پیش ملت جایگاه وِیژه ای داری
  • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    8 0
    دولت باید بدون ذره ای توجه به حرف مخالفین به راه خودش ادامه بده.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 0
    واسه ما ثابت شده هستی آقای صالحی. ملت زحمات شما رو فراموش نخواهد کرد.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    13 1
    800 میلیارد دلار در زمان احمدی نژاد دود شد و رفت هوا کسی جیکش در نیومد. تا کی باید تقاص ندونم کاری های یه عده ای رو ملت بدن؟
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    12 0
    همون کسانی که مخالفت می کنند و دعا می کنند ترامپ برجام رو پاره کنه یادشون باشه وقتی کل دریافتی ترامپ رو از نشست ریاض حساب کنیم500 میلیارد دلار نمیشه و رئیس جمهور آمریکا در توئیترش به این موضوع افتخار میکنه که انقدر پول برده تو کشورش اونم ابر قدرتی مثل آمریکا. این صحبت در تایید اون دوستی بود که مثال 800 میلیارد دلار رو زد که معلوم نشد چی شد. واقعا باعث تاسفه
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    8 0
    آقای صالحی چه پاره بشه برجام چه بمونه هجمه ها علیه شما و دیگر اعضای دولت بیشتر خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    18 0
    افتخار در این مملکت یعنی اینکه دولتی تحریمهارو تشدید کنه، نه کم
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    11 1
    24 میلیون رای یعنی مهر تایید ملت بر عملکرد دولت. تمام شد و بس
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    7 0
    دولت باید همیشه یادآور رای مردم باشه و به همه بفهمونه که اکثریت خواستار چی هستن
  • مهدی A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    9 10
    به قول دکتر روحانی ما که رفتیم پول ها رو آزاد کنیم شدیم ضد انقلاب، اونی که باعث شد پول ها بلوکه بشه شده انقلابی
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    10 0
    بعضی ها انتظار دارن برجام هر ماهه بهشون سود بده و سر کار نرن، خرج و مخارج خانواده هم تامین بشه و زندگی مرفهی داشته باشن
  • کاظمیان A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    9 11
    ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شد و مردم در حوزه سلامت نفس راحتی کشیدند. درود بر تیم مذاکره کننده هسته ای
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    0 1
    تنها نتیجه اش هیچی بیچاره شدن مردم ایران به دست اندرکاران که آسیبی نمیرسه