دانش آموزی که سرگرم تفریحات سالم است سمت اعتیاد نخواهد رفت

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه، سرگرم کردن دانش آموزان را با تفریحات سالم و آموزش مهارت های زندگی به آنان را عاملی بازدارنده در برابر آسیب های اجتماعی برشمرد.

خدانظر دریکوند افزود: اگر ما نتوانیم برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کنیم و وقت آنها را با برنامه های مفید و سازنده پرکنیم ، ممکن است آنها گرایش به سمت آسیب ها پیدا کنندو باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: باید شادی، نشاط و امید به آینده را به جوانان تزریق کرد و آنها را به زندگی امیدوار کرد.

دریکوند ادامه داد : آسیب های متعددی جوانان را تهدید می کند و تلاش می شود تا یاس و ناامیدی به جوانان القا کنند و آنها را نسبت به آینده مایوس کنند و باید با این ترفند مقابله کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به برگزاری 3کارگاه آموزشی برای دانش آموزان ، 3کارگاه آموزشی برای والدین و 2کارگاه آموزشی برای عوامل مدارس در هر آموزشگاه اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می شود تا مهارتهای لازم به دانش آموزان ،والدین و معلمان داده شود تا بتوانند با تعامل و همفکری مسیر آینده جوانان را ترسیم کنند.

گفتنی ست: وی به عدم تعامل موثر دستگاههای اجرایی با کمیته فرهنگی و پیشگیری نیز اشاره کرد و افزود : این تعامل کمک خواهد کرد تا گزارش فعالیت دستگاههای مختلف به موقع انعکاس داده شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =