قدم‌های اصلی برای تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی ‌تی برداشته شده است

معاون رئیس جمهور گفت: قدم‌های اصلی برای تبدیل زنجان به یکی از قطب‌های برق، الکترونیک و آی‌تی کشور برداشته شده است و به وزدی شاهد تحقق این موضوع در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ جمشید انصاری با بیان اینکه 3 سال از تصمیم هیات دولت در جریان سفر رئیس جمهور به استان مبنی بر تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی کشور می گذرد، اظهار کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری و اتخاذ این تصمیم، مقرر شد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشه راهی به منظور اجرایی شدن این مصوبه تهیه شود که این مهم در همان سال نخست نهایی شدن مصوبه، محقق شد.
وی با بیان اینکه همان زمان اطلاعات و مسیری برای حرکت در این راستا تعریف شد، افزود: با توجه به گزارش های دریافتی از مسئولان استانی در این نمایشگاه، به نظر می رسد شاهد برخی کارهای بزرگ در این راستا هستیم و قدم های اصلی برای اجرای این مصوبه برداشته شده است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، استقرار یکی از اپراتورهای تلفن همراه در استان را یکی از خواسته های مهم در این مسیر عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون این مهم، محقق شده است؛ به گونه ای که در حال حاضر، یکی از 4 اپراتور ملی کشور در زنجان مستقر شده و سهامداران و صاحبان اصلی سهام این اپراتور نیز بومی شهر زنجان می باشند.
این مقام مسئول استقرار این اپراتور را موجب توسعه سایر بخش های مرتبط با این فناوری دانست و گفت: استقرار این اپراتور می تواند برای توسعه کال سنتر و دیتا سنتر استان و کشور، تاثیر زیادی داشته باشد و با اقدامات این چنینی، تحقق تبدیل زنجان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و آی تی کشور در طی زمان اجرای برنامه ششم توسعه دور از دسترس نیست.
استاندار سابق زنجان با بیان اینکه به منظور توسعه این صنعت در استان اتخاذ شد، افزود: امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی، این تصمیم ها با جدیت دنبال شود و سرمایه گذاری های مورد نظر نیز در این حوزه به نتایج مطلوبی منجر گردد.
انصاری، به تصمیم شورای عالی اداری کشور به منظور کاهش سن مدیران میانی در دولت اشاره کرد و گفت: مطابق با این تصمیم های اتخاذ شده، پیش بینی شده است که متوسط سن مدیریت کشور طی 8 سال آینده، کاهش یابد. همچنین مطابق این تصمیم، برخی از شرایط احراز مدیریت در کشور نیز تسهیل خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =