اغاز مرمت کارخانه پنبه سمنان توسط بخش خصوصی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت:مرمت بنای تاریخی کارخانه پنبه شهر سمنان توسط بخش خصوصی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حمیدرضا دوست‌محمدی امروز و در گفت و گويي افزود: این اثر فرهنگی- تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، در بلوار قدس شهر سمنان و در داخل سایت آموزشی هنرستان شهید عباسپور واقع شده است.
وی گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته، بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد به عنوان یکی از بزرگترین خیرین مدرسه‌ساز ایران علاوه بر آغاز ساخت یک مدرسه 12 کلاسه در محوطه سایت آموزشی هنرستان شهید عباسپور، کار مرمت این بنای تاریخی را نیز آغاز کرده است.
وی افزود: با توجه به قرارگیری این اثر تاریخی در سایت مذکور، لزوم حفاظت و مرمت و احیاء بنا مورد موافقت قرار گرفته و مقرر شد بنای کارخانه پنبه سمنان با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی و با تامین هزینه‌های اجرایی بنیاد خیریه مصلی نژاد، توسط این موسسه خیریه مرمت و احیاء شود و با کاربری هم شان با بنای تاریخی در مجموعه آموزشی جدید مورد بهره برداری قرار گیرد .
دوست‌محمدی با قدردانی از بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، گفت: با توجه به ویژگی خاص این سایت آموزشی در بین سایت‌های هدف ساخت و ساز بنیاد خیریه مصلی نژاد، این پروژه به عنوان اولین پروژه مرمت و احیای یک اثر تاریخی در سایت‌های آموزشی این بنیاد محسوب شده و به عنوان یک نقطه مثبت فرهنگی، با هدف احترام به فرهنگ تاریخی شهر سمنان در کارنامه این موسسه ثبت می‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان ابراز امیدواری کرد: ورود بخش خصوصی به حوزه مرمت و احیای بناهای تاریخی، زمینه ساز توسعه فرهنگی تاریخی شهر سمنان، رشد گردشگری منطقه و تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد باشد.
کارخانه پنبه سمنان، از آثار دوره پهلوی اول به شماره ۵۸۳۵ است که در سال ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

 

46.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =