فصل جدیدی از انضباط ترافیکی در کرج رقم می خورد

شهردار کرج گفت: به منظور بهره برداری های انتظامی و ترافیکی، همچنین مدیریت هوشمند ترافیک شهر، نیروهای پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک شهرداری این کلانشهر مستقر می شوند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، با حضور فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس راهور استان البرز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، راهکارها و زمینه های همکاری متقابل میان پلیس و این مجموعه به منظور مدیریت هوشمند ترافیک شهر، توسط مدیران ارشد شهری و استانی مورد بررسی قرار گرفت.
شهردار کرج با بیان اینکه شهرداری این کلانشهر، آمادگی کامل را برای استقرار نیروهای پلیس راهور و نیروی انتظامی در مرکز کنترل و ترافیک مجموعه دارد، گفت: با توجه به امکانات موجود در این مجموعه و بهره برداری های انتظامی و ترافیکی، می توان اقدامات بسیار موثری را در شهر به منظور ارتقای کیفی حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی اجرایی کرد.
دکتر اصغر نصیری افزود: با افزایش همکاری میان شهرداری کرج و دیگر دستگاه های ذیربط در زمینه ترافیکی، موجب استفاده بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های ترافیکی این مجموعه می شود و این کلانشهر را به مدیریت واحد و هوشمند ترافیکی نزدیک می کند.

وی یادآور شد: دوربین های نظارتی مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج که در نقاط مختلف شهر نصب شده اند، نقش بازدارنده ای را در وقوع تخلفات ترافیکی و جرایم اجتماعی دارند و علاوه بر روان سازی ترافیک، احساس امنیت و کاهش تخلفات و حوادث را نیز به دنبال دارند.
گفتنی است طی این بازدید مقرر شد، با استقرار نیروهای پلیس راهور استان البرز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج، تخلفات ساکن اعمال شوند، به این صورت که اپراطور پلیس مستقر در این مرکز، از طریق دوربین های نظارتی نصب شده در شهر، تخلفات را رصد و ثبت می کند و این تخلفات و اعمال قانون از طریق اداره پست و یا پیامک به متخلفان اعلام می شود.
همچنین با رایزنی های مسئولان ارشد شهری و استانی کرج، راه اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلف از جمله کنترل ورود به طرح ترافیک، ثبت سرعت و عبور از چراغ قرمز در دستور کار قرار گرفت تا این مهم هر چه سریعتر با تامین زیرساخت های لازم عملیاتی شود و اینگونه تخلفات بدون دخالت عوامل انسانی ثبت و مشمول جریمه شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =