همه پرسی درباره پوتین؛ به جای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

روسیه ممکن است در سال 2018 به جای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور صرفا درباره باقی ماندن ولادیمیر پوتین در این سمت همه پرسی برگزار کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه ايزوستيا انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018 می‌تواند به شکل همه پرسی برگزار شود.

در این گزارش آمده است در شرایط نبود کاندیداهای نیرومند فی‌الواقع سنجش حمایت از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور کنونی مطرح مي‌شود. هم‌صحبت‌ روزنامه ايزوستيا در دفتر ریاست جمهوری گفت در حال حاضر این امر در دفتر بررسی مي‌شود. ضمناً در این شرایط به تفاوت بین سطح حضور مردم در انتخابات و تعداد کل رأی دهندگان توجه مي‌شود. بنظر دفتر باید به شکستن رکورد انتخابات از سال 2000 تاکنون نایل شد. فعلاً در بخش سیاست داخلی کرملین در مورد راه جلب جوانان به انتخابات تفکر مي‌شود. همچنین باید چنان آرمانی پیدا شود که قادر خواهد بود مردم را به اندازه عامل بازگرداندن کریمه به روسيه متحد کند. منبع به نشریه گفت: روشن است که کسی نمی‌تواند واقعاً با رئیس‌جمهور وارد رقابت شود اما اختراع ساختگی کاندیداهای جدید معنی ندارد. امروز نه شخصیت‌های جدید بلکه انتخابات شفاف و قانونی، عدالت و محترم شمردن شهروندان شایان اهمیت است.

دمیتری بادوفسکی رئیس بنیاد "انستیتوی مطالعات اجتماعی اقتصادی و سیاسی" معتقد است در انتخابات آینده نه تنها هویت رئیس‌جمهور کشور بلکه تصویر اینده کشور و راه نیل به این آینده هم به رأی گذاشته مي‌شود. وی می‌گوید برای همگان روشن است که چه کسی در این انتخابات پیروز مي‌شود لذا امر دارای اهمیت راهبرد توسعه آینده کشور است. مکانیسم اصلی فعالیت در جهت تأمین حضور مردم در انتخابات با این امر ارتباط خواهد داشت.
دمیتری گوسف تکنولوژیست سیاسی معتقد است انتخابات آینده به شکل همه پرسی ترتیب داده مي‌شود زیرا امروز در روسيه سیاستمداری نیست که بتواند با رئیس جمهور پوتین در یک سطح قرار گیرد. این عامل می‌تواند بر سطح حضور در انتخابات اثر جدی بگذارد زیرا افراد حامی رئیس‌جمهور با در نظر گرفتن این واقعیت و حتمی بودن پیروزی کاندیدای خود می‌توانند در انتخابات شرکت نکنند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =