ایرنا نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا در مصوبه ای افزایش 68 میلیارد دلاری در هزینه های نظامی این کشور برای سال 2018 را تایید کرد که بخشی از آن برای ساخت دیوار در مرز مکزیک هزینه می شود.

به گزارش رویترز، این لایحه قابلیت آمریکا در دفاع مقابل حملات موشکی خارجی را افزایش می دهد. این مصوبه در حالی است که نگرانی های فزاینده ای درباره افزایش قابلیت های کره شمالی در شلیک موشک های دارای کلاهک هسته ای به آمریکا وجود دارد.
بودجه دفاعی آمریکا برای سال آینده میلادی 658.1 میلیارد در نظر گرفته شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا با 235 رای موافق در مقابل 192 رای مخالف لایحه هزینه های دفاعی سال 2018 را تصویب کرد که 1.6 میلیارد دلار آن برای هزینه اولیه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک اختصاص داده شده است.
دموکرات ها از هرگونه هزینه برای ساخت این دیوار به عنوان «قرص سمی» نام برده اند و احتمال دارد دموکرات های سنا این بودجه را لغو کنند.

ساخت دیوار در مرز مکزیک از وعده انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات سال گذشته بود.
ترامپ گفته بود یک «دیوار بزرگ زیبا» در تمام مرزهای جنوب غربی آمریکا لازم است و مکزیک پول ساخت آن را خواهد داد. اما مکزیک از پرداخت هزینه ساخت این دیوار خودداری کرده است.

دموکرات ها و بسیاری از جمهوری خواهان موثر بودن این دیوار را زیر سووال برده اند و گروه های حامی مهاجران نیز می گویند این دیوار نمی تواند جریان عبور غیرقانونی مهاجران از مرز را ریشه کن کند و به روابط مکزیک و آمریکا لطمه می زند.
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که نمایندگی مناطق مرزی با مکزیک را دارند، مخالفت خود را با این دیوار که 21 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، اعلام کرده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    0 0
    فکرشو بکن.