ایسنا نوشت: در پی تسلط هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) بر شهر ادلب در پی عقب‌نشینی گروه مخالف و رقیب آن یعنی احرار الشام برخی سایت‌ها مدعی شدند، ترکیه تمامی گذرگاه‌های مرزی خود از سمت استان ادلب را بسته است.

به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، در پی درگیری‌های شدید و خونین با جنبش احرار الشام که از چند روز پیش آغاز شده بود، بالاخره النصره بر کل شهر تسلط یافت و گروه رقیب از شهر ادلب عقب‌نشینی کرد.

برخی شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند، ترکیه گذرگاه انسانی خربه الجوز و دو گذرگاه الیمضیه و یایلداغ را بسته در حالی که گذرگاه اصلی بین سوریه و ترکیه یعنی هنوز سرنوشتش مشخص نیست و اخباری درباره بسته بودن آن نیز منتشر شده است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، جنبش احرار الشام از شهر ادلب عقب‌نشینی کرد و هئیت تحریر الشام اکنون بر شهر و اداره‌های آن مسلط شده است.

بخش هماهنگی‌های افراد مسلح سوری اعلام کرد، النصره بر مراکز اجرایی شهر ادلب تسلط یافته و تمامی عناصر وابسته به احرار الشام را از این بخش‌ها بیرون کرده است.

به گزارش این بخش، جبهه النصره همچنین بر شرکت برق تسلط یافته و تمام عناصر نگهبان موجود در آنجا را بیرون کرده است.

افراد مسلح سوری اعلام کردند، النصره بر ایست‌های بازرسی جیش الفتح در ادلب مستولی شده و تانک‌های خود را بعد از اخراج نیروهای احرار الشام در مراکز ایست بازرسی قرار داده است.

به گفته منابع مخالف سوری، اکنون جبهه النصره کنترل کامل شهر ادلب در غرب سوریه را در دست گرفته و ورودی‌های این شهر را با تانک‌ها و تجهیزات خود تقویت کرده است. احرار الشام نیز با عقب‌نشینی از این شهر به شهرهای اریحا و بنش در حومه ادلب و منطقه سهل الغاب در حومه شمال غربی حماه منتقل شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که احرار الشام و هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) با آتش‌بس در شهر ادلب و آزادی متقابل بازداشت‌شدگان و تخلیه گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز با ترکیه توافق کردند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، پس از توافق این دو، اکنون آرامش بر استان ادلب حاکم است. استان ادلب اخیرا صحنه درگیری‌های احرار الشام و هیئت تحریر الشام بود که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و فرد مسلح از دو طرف انجامید.

این پیروزی النصره در حالی است که النصره در جبهه مرزهای سوریه و لبنان خاصه در منطقه بیابان‌ها و ارتفاعات عرسال متحمل شکست سنگینی شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =