روزنامه اعتماد نوشت:

خلبان قلابي كه با شناسايي دختران دم بخت در سايت‌هاي همسريابي از آنها اخاذي ميليوني مي‌كرد، سرانجام در دام ماموران گرفتار شد.

همزمان با طرح شكايت‌هاي مشابه تعدادي از زنان جوان در خصوص اينكه فردي حدودا 40 ساله از طريق سايت‌هاي همسريابي با آنها آشنا و خود را به نام وكيل، خلبان و ديگر عناوين دولتي معرفي و به بهانه سرمايه‌گذاري از آنها پول دريافت و متواري شده، پرونده‌يي در دادسراي ناحيه 4 تهران بزرگ تشكيل و پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

يكي از مالباختگان در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: مدتي پيش در يكي از سايت‌هاي همسريابي با مردي به نام «كسري» آشنا شدم. او خودش را مهندس هوافضا و در ادامه خلبان معرفي كرد و با چرب زباني توانست اعتمادم را جلب كند. براي همين شماره تماس خود را به او داده تا با يكديگر آشنا شويم. مدتي پس از آن، كسري با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت. بعد از اينكه چند بار همديگر را ديديم، كسري براي خواستگاري به خانواده‌ام مراجعه كرد و آنها نيز باور كردند كه او خلبان است و براي همين با ازدواج‌مان موافقت كردند. در آن زمان تصور مي‌كردم كه در كنار كسري خوشبخت خواهم شد غافل از اينكه او يك كلاهبردار بود. اين مرد چند روز بعد از خواستگاري با من تماس گرفت و مدعي شد كه از طرف محل كارش خانه‌هايي با قيمت ارزان در اختيارشان قرار داده‌اند كه اگر بخواهم مي‌توانم با پيش خريد يكي از آنها اقدام به سرمايه‌گذاري كنم. آن روز وسوسه شدم كه يكي از واحدها را خريداري كنم و قرار شد در مرحله اول مبلغ هفت ميليون تومان پرداخت كنم تا كسري كارهاي اداراي پيش خريد آپارتمان را انجام دهد اما بعد از پرداخت اين مبلغ، ناگهان كسري به طرز عجيبي ناپديد شد و ديگر پاسخگوي تماس‌هاي من نبود. وقتي راهي محل كارش شدم، فهميدم كه كسي با مشخصات كسري در آنجا كار نمي‌كند و آن زمان بود كه فهميدم فريب يك كلاهبردار را خورده‌ام.

شناسايي و دستگيري مجرم سابقه‌دار


با توجه به شيوه و شگرد متهم پرونده در فريب دختران جوان و دريافت وجوه ميليوني در قالب كلاهبرداري يا اخاذي، كارآگاهان مطمئن شدند كه اين شخص بايد يك مجرم حرفه‌يي در زمينه جعل عناوين و كلاهبرداري باشد. به همين خاطر بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار مورد بررسي قرار گرفت و تمامي شكات پرونده موفق به شناسايي يكي از مجرمان سابقه‌دار به نام محمدرضا 43 ساله شدند.

سوابق و تعدد جرايم «محمدرضا.ي» نشان مي‌داد كه وي از سال 1370، 11 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف جعل عناوين، خيانت در امانت، جعل مدارك شناسايي و هويتي، سرقت، كلاهبرداري (چندين سابقه در سال‌هاي مختلف)، استفاده از اسناد مجعول، غصب عناوين دولتي و فريب در ازدواج، اخاذي و تحصيل مال نامشروع دستگير و روانه زندان شده است.

جعل عناوين و هويت‌هاي مختلف


با شناسايي متهم از سوي شكات پرونده مشخص شد كه محمدرضا با جعل عناوين مختلف به ويژه معرفي خود تحت عنوان «خلبان» و با اسامي مختلف مجعول «كسري سعادت»، «عليرضا عليپور» و «رضا سعيدي»، ابتدا از طريق سايت‌هاي همسريابي طرح آشنايي با شكات را اجرا و علاوه بر سوءاستفاده از اعتماد اين افراد، اقدام به دريافت مبالغ مختلف از آنها كرده است.

دستگيري متهم

در ادامه رسيدگي به پرونده و با انجام اقدامات گسترده پليسي و در شرايطي كه متهم هيچ گونه محل و نشاني مشخصي از محل سكونت خود به جاي نگذاشته بود، سرانجام كارآگاهان موفق به شناسايي محل تردد وي در پارك الغدير منطقه يافت آباد شده و اين محل را تحت مراقبت‌هاي پليسي قرار داده و سرانجام موفق به دستگيري محمدرضا شدند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    19 2
    واقعا چرا آمار كلاهبرداري از دختران دم بخت به هر نوعي از انحا در لباس خلبان، دكتر، تاجر در حال افزايش است؟ هيچكس آمار واقعي اين كلاهبرداريها را مي داند؟ آيا ما هر دروغ شيرين را به حقيقت تلخ ترجيح ميدهيم؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    19 0
    چه فایده دوباره از زندان ازاد میشه ،روز از نو روزی از نو
  • الهام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    61 1
    یعنی واقعا این خانم اینقدر ساده لوحه که قبل از اینکه بهش جواب مثبت بده یه بار هم نرفته محل کار این آقا رو ببینه؟ جل الخالق...
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
      29 0
      متاسفانه انقد دخترای این روزگار بدون تحقیق به پسران اعتماد می کنند که این اتفاقات پیش می آید. کلا خبر ها انگار تکرارین. یه مرد خودش رو عاشق دختر نشون می ده، بعد که اعتماد دختر رو جلب کرد برای سرمایه گذاری ازش مبلغی پول دریافت می کنه ...
  • سردار IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    4 0
    اگر مسئولین صلاح بدونن برخورد بسیار جدی...
  • مقیمی A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    7 1
    با این هواپیماها که هر لحظه احتمال سقوطشان میره شغل خلبانی خواستگارشان چه جذابیتی برای خانمها داره ؟؟؟