امید جوانان به آینده و یک اتفاق دوخته شده است!

جوانی تمام می‌شود... سن به مرز 30 سالگی رسیده است... آینده نامشخص موج می‌زند و جوان منتظر یک اتفاق جدید

سینا افشاریان - با رسیدن بسیاری از جوانان به 30 سالگی، نبود هیچ شغل و آینده ای بشدت آزار دهنده است.
پس از پشت سرگذاشتن تحصیلات دانشگاهی و خدمت مقدس سربازی، اکنون با وجود یک رکود سفت و سخت و تعطیلی کارخانجات و نبود استخدام درست حسابی دولتی، جوانان ناامیدتر از قبل منتظر یک اتفاق جدید در حد یک بمب هستند.
این روزها همه از ازدواج نکردن جوانان بخاطر افزایش خواسته‌ها خبر میدهند ولی کیست که نداند نبود شغل و آینده و اندک پشتوانه یکی از دلایل اصلی کاهش ازدواج در این جامعه است.
شاید خواسته جوانان در داشتن یک شغل دولتی درست نباشد ولی نبود یک اقتصاد منسجم و بحران هرروز واحدهای تولیدی باعث شده امید به شغل خصوصی بخصوص در بخش تولید و صنعت کاهش یابد.
از طرفی قوانین دست و پاگیر برای یک کار خصوصی و ایجاد شرکت و ایده بدلیل فشاری که بجای شرکت های دولتی به خصوصی ها وارد میشود و حمایتی که اصلا از آنها نمیشود جوانان را رهسپار شغلی دولتی که حداقل حقوق همیشگی اش را دارد میشود.
از آن طرف بیشتر شغل های دولتی (کارمندی) نیاز به یک بند پ محکم دارد که تا نباشد نمیتوان به آن رسید. شغلی که حکم طلا را در این زمانه دارد.
زمانی قرار بود با مقابله با قدرت ها تولید داخلی را قدرتمند سازیم ولی مسئولینی که فکرشان با عملشان همسان نبود باعث روز بروز به ورطه ورشکستگی صنعت داخلی نزدیک تر شویم، اکنون همه که دولت جدید با عملکرد بهتر آمد جوانان هزاران هزار آرزو داشتند ولی گویا قرار نیست این امید و آرزو هم به سرمنزل مقصود برسد و حالا این آمال و آرزوها به یاس تبدیل شده است.
هر روز جوانان زیادی را میبینی که حتی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد دنبال یک شغل می گردند که اندک درآمدی داشته باشد ولی گشتم نبود نگرد نیست.
جوانی چابک با مدرک فوق لیسانس عمران اکنون راننده تاکسی است ولی آنطرف یک لیسانس افتخاری مدیر یک شرکت یا اداره ایست چون بند پ قوی داشته .
دولت تدبیر و امید تلاش خوبی داشت زیرا حداقل تورم سربه فلک کشیده را از 40 به کمتر از 10 رساند ولی اشتباهی که صورت داد این بود که همراه با تورم، قدرت خرید مردم هم ته کشید.
حالا مقصر هرکی بود دولت قبل، مسئولین، دشمنان، خودمان و ... ، الان نوبت اندیشیدن و تدبیر چاره ای برای خروج از این وضعیت بحرانی است زیرا روزبروز امید جوانان کاهش می یابد؛
میشود از این جوانان در پیشرفت کشور و افزایش توان بهره بری بهترین استفاده را کرد.
همین جوانان هستند که با کمی اعتماد، ایران را به یکی از قدرتهای بلامنازع تبدیل کرد.
خواه در بخش صنعت باشد، یا مدیریت، یا ورزش و ...
جوان ایرانی فقط کمی اعتماد می خواهد و کمی همراهی دولت و مسئولین و کمی هم پشتوانه ای که از او حمایت کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =