۱ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
وحشت خنده‌آور در یک کتاب

ایسنا نوشت: «فقط خدا می‌تونه به من کمک کنه» کتابی است که به زبان انگلیسی منتشر شده است.

سیدعلی حمزه مدیر هنری و گردآور لغات مترادف انگلیسی این کتاب گفت: جدیدترین کتاب مریم جعفری حصارلو یک داستان ۲۶ قسمتی به زبان انگلیسی است. او سه سال پیش در یک کلاس زبان تخصصی دکتری با حضور استاد دکتر علیرضا عامری شرکت می‌کند و از کلمات تخصصی زبان انگلیسی ویژه آزمون دکتری هنر این داستان را به زبان انگلیسی می‌نویسد و در طول دو سال گذشته سه بار ویراستاری می‌کند. بنابراین این کتاب یک ویژگی برجسته دارد؛ آن هم این‌که داستان برای افرادی که به شرکت در کنکور دکتری هنر تمایل دارند، کاربردی است و در تصویرسازی لغات بسیار موثر است.

او افزود: این کتاب با توجه به ژانر گروتسک و با تلفیق فانتزی، طنز و گروتسک نوعی وحشت خنده‌آور ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از تکنیک روایت در روایت و شیوه دیالوگ‌نویسی در تئاتر، بی‌مکانی و بی‌زمانی، بی‌پایانی و بی‌آغازی، هرمنوتیک و برداشت‌های تازه از تاریخ هنر جهان، داستان‌های عامیانه و مذهبی از شیوه‌های پست‌مدرنیسم نوشته شده. در واقع کتاب «فقط خدا می‌تونه به من کمک کنه» به عنوان یک کتاب در فضایی سوررئالیستی و گروتسک، خنده زهرآلودی را بر لب می‌نشاند. شخصیت محوری دختر جوانی است که در فضایی فانتزی و جنون‌های آنی دست به قتل‌های مکرر می‌زند و سپس در دادگاه موقعیت قتل‌های مسلسل‌وار مضحک را با سیستم سیلان ذهن نقل می‌کند.

حمزه همچنین گفت: کتاب «فقط خدا می‌تونه به من کمک کنه» در قطع رقعی و ۱۵۰ صفحه نوشته شده و مریم جعفری حصارلو - ناشر و مولف - شخصا این اثر را به چاپ رسانده است. 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =