سگ های ولگرد و فاضلاب های روان معضلات جدی خرمشهر

مهر نوشت: در شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر از سگ های ولگرد و فاضلاب های جمع شده در سطح شهرستان به عنوان دو معضل حل نشده با وجود مصوب شدن در جلسات پیشین یاد شد.

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر شامگاه گذشته به ریاست فرماندار این شهر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر تشکیل شد.

غیبت مدیران ادارات و دستگاه و فرستادن جایگزین به جای خود نخستین بحثی بود که توسط احسان ارشاد، رئیس مرکز بهداشت خرمشهر مطرح شد که با تاکید بر اهمیت شورای سلامت و لزوم اجرایی شدن مصوباتش حضور آنها را یک ضرورت خواند.

موضوعی که به کرات در جلسات پیشین نیز مطرح شده بود و مقرر شده بود با مدیران غایب برخورد شود. در این جلسه مصوبات از نظر اجرایی شدن یا نشدن همچنین نهادهای مجری مصوبات به صورت نمودار نشان داده شد.

بحث اصلاح فاضلاب مدارس که مصوب شده بود با هماهنگی میان سه نهاد آموزش و پرورش، آبفا و شهرداری انجام شود از جمله مواردی بود که رئیس مرکز بهداشت خرمشهر از آن در گروه مصوبات اجرا نشده جلسه پیشین یاد کرد و افزود: بررسی مصوبات بر اساس گزارش های دریافت شده از سوی دستگاه های مجری است و اگر کاری نیز در این زمینه انجام شده باشد گزارشی به دبیرخانه شورای سلامت ارسال نشده است.

ارشاد، همچنین به اتلاف سگ های ولگرد به عنوان دیگر معضل شهرستان اشاره کرد و گفت: اتلاف سگ های ولگرد در شهرستان به صورت مقطعی انجام می شود و به همین دلیل این مشکل به صورت خارج از کنترل تبدیل شده و در مرکز بهداشت شاهد روزانه ده ها شکایت در این خصوص هستیم.

لزوم لایربی و آهک پاشی جوی های روباز دیگر موضوعی بود که به دلیل نزدیک شدن به پیک زمانی خطر ابتلا به بیماری التور به عنوان دیگر مصوب شورای سلامت مطرح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این جلسه به دیگر دستور جلسه که موضوع اربعین بود پرداخت و خواستار معرفی موکب داران برای صدور کارت سلامت و تندرستی شد.

فرشید بهشتی گفت: موکب داران باید ازسوی نهاد متولی به شبکه بهداشت معرفی شوند تا برای آنها کارت تندرستی به صورت رایگان صادر شود که اگر معرفی موکب ها به صورت کد گذاری شده انجام شود روند بررسی را آسان تر خواهد کرد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیز با اشاره به پیش رو بودن موسم اربعین، مشکلات فاضلاب در مرز شلمچه در سال گذشته را یادآور شد و با اشاره به ایجاد سپتیک های جدید در سال جاری، نصب پکیج فاضلاب به جای سپتیک برای سهولت کار جمع آوری و کاهش مشکلات فاضلاب در مرز را یک نیاز دانست.

رضا جاوید به بحث مانداب ها در سطح شهرستان خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به پیک بیماری التور، بحث مانداب ها و جوی های روباز موضوع مهمی است که علاوه بر مرکز بهداشت توسط اداره محیط زیست هم برای پیگیری به شهرداری اعلام شده است، اقداماتی نیز در این خصوص انجام گرفته اما کارهای انجام شده نسبت به حجم کار باقی مانده کم است.

عارف لویمی بخشدار مینوشهر نیز از نبود سیستم جمع آوری فاضلاب و طرح مطالعاتی در این خصوص در مینوشهر خبر داد و با یادآور شدن تذکر به مدیر آبفای خرمشهر در این خصوص و پیگیری نشدن موضوع تاکنون خواستار اقدام در این زمینه برای حفظ سلامت مردم شد.

 

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =