ضرورت فرهنگسازی کاهش تولید زباله در اردبیل

شهردار اردبیل مدیریت پسماند و فرهنگ سازی کاهش تولید زباله در شهررا امری ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف اللهیان لطف اللهیان با بیان اینکه هر اردبیلی روزانه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند،گفت: روزانه ۳۵۰ تن و سالانه ۱۳۰ هزار تن زباله در اردبیل تولید می‌شود که جمع‌آوری آن تنها کافی است یک روز متوقف شود تا اردبیلی‌ها شاهد به هم ریختگی معابر و کوچه ها باشند.

شهردار اردبیل با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند عنوان کرد: 48 ناوگان حمل و نقل مکانیزه زباله و800نفر نیروی خدماتی در بخش جمع آوری و تنظیف در سطح مناطق چهارگانه شهرداری جهت جمع آوری زباله ها فعالیت می کنند که روزانه هزینه ای بالغ بر 12 میلیون تومان صرف جمع آوری ، دفع و امحای روزانه زباله می شود.

وی با بیان اینکه با کاهش تولید زباله، هزینه هنگفت امور پسماند ، میتواند صرف توسعه شهر شود افزود: کاهش تولید زباله اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راهکارهای کاهش ، پرهیز از خرید اضافی است .

لطف اللهیان همچنین به نقش فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد وگفت:امروزه پسماندها بعنوان یک تهدید محیط زیستی است و ضرورت مدیریت آن فراتر از یک شهر و کشور است وکاهش بعنوان یک راه کار اساسی و مهم که می تواند جنبه پیشگیری از بروز مشکلات باشد، نیاز به فرهنگسازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

وی همچنین سبک زندگی امروزی و استفاده بی رویه از محصولات پلاستیکی را از دیگر دلایل افزایش زباله عنوان کرد و افزود: کیسه‌های پارچه‌ای بعنوان یک جایگزین مناسب و یک راهکار پیشگیرانه و کاهشی می تواند بسیار موثر باشد.

شهردار اردبیل در ادامه گفت:شهرداری اردبیل در راستای فرهنگ سازی و معرفی کیسه های پارچه ای به عنوان جایگزین اقدام به توزیع رایگان کیسه های پارچه ای دریکی از فروشگاه های سطح شهرکرد که امید است این اقدام باعث شود چنین اقداماتی از سوی شهروندان و فروشگاههای بزرگ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =