ایسنا نوشت: محمد یزدی گفت: باید با جریان‌هایی که به مجموع کلمات اهل بیت (ع) نظر نمی‌کنند و تنها مثلاً به صلح امام حسن(ع) توجه و از قیام امام حسین(ع) چشم می‌پوشند به مقابله برخاست که البته این وظیفه، سخت و سنگین و نیازمند به اطلاعات و معلومات کافی است.

آیت‌الله محمد یزدی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه کشور لبنان، با تشریح مولفه‌های حوزه انقلابی و نسبت حوزه علمیه قم با انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه علمیه قم از ابتدای انقلاب با انقلاب اسلامی همراهی کرده و تا به امروز این‌گونه بوده و حتی شورای عالی حوزه‌های علمیه که از اعضاء جامعه مدرسین تشکیل شده، در رأس خود افراد انقلابی را دیده که بسیاری از آنان در جریان انقلاب بازداشت، زندانی و یا تبعید شدند.

وی گفت: در خصوص مولفه‌های حوزه انقلابی نیز باید گفت که علاوه بر شناخت، معرفت و تبیین، مبارزه و مناظره با جریان‌هایی است که تاثیر بسزایی در جامعه داشته و حتی در لباس روحانیت به انقلاب و اسلام ضربه می‌زنند مانند جریان شیرازی‌ها که رهبر انقلاب از آنان با عنوان «تشیّع انگلیسی» یاد کردند. باید با جریان‌هایی که به مجموع کلمات اهل بیت (ع) نظر نمی‌کنند و تنها مثلاً به صلح امام حسن(ع) توجه و از قیام امام حسین(ع) چشم می‌پوشند به مقابله برخاست که البته این وظیفه سخت و سنگین و نیازمند به اطلاعات و معلومات کافی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تجلیل از مواضع و رویکردهای سیاسی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: سید حسن نصرالله رهبر سیاسی و رهبر حقیقی لبنان است و اگر مواضع و رویکردهای صحیح ایشان و مجموعه تحت امرشان نبود، امروز چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند و آمریکایی‌ها بر لبنان حکومت می‌کردند و اگر ایستادگی محور مقاومت نبود اکنون عرصه برای تبلیغ اسلام فراهم نبود. این از افتخارات شما لبنانی‌ها است که توانستید آمریکایی‌ها را از کشورتان بیرون کنید. از نعمت‌های خداوند به شما یکی اخراج آمریکایی‌ها از لبنان و دیگری حضور سیدحسن نصرالله در لبنان است. سلام گرم بنده را به ایشان برسانید. انشاء الله که خداوند شما، مردم لبنان و سید حسن نصرالله را موفق و موید بدارد.

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    54 4
    همینطور با آنها که صلح حدیبیه را نمیبینند همانها که تنها شهادت امام حسین را میبینند و جریان آن را درک نکرده اند
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    87 5
    درست ولی اگر جنگ بشه کسی از اقوام شما میره جنگ؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    43 0
    خوب اینکه ما در سیره امامان هم صلح داریم هم قیام نشانه خوبی است ، یعنی ی جاهایی باید صلح کرد بسته به شرایط و ی جاهایی جنگ...نمیشه هیچکدام را انکار کرد یکی را در نظر نگرفت و یکی را پر رنگنتر کرد
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    34 2
    ایشون الان فتوای جنگ دادن؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    38 5
    این موضع ایشون خلاف مواضع امام و دین مبین اسلامه که دینی صلح جوست
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    63 1
    مگه به ظهور آقا داریم نزدیک میشیم که فرمان جنگ میدین؟
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    3 16
    اید با جریان‌هایی که به مجموع کلمات اهل بیت ع نظر نمی‌کنند و تنها مثلاً به صلح امام حسنع توجه و از قیام امام حسینع چشم می‌پوشند به مقابله برخاست که البته این وظیفه، سخت و سنگین و نیازمند به اطلاعات و معلومات کافی است.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    34 0
    کاش چهار تا مستند هم برای حرفتون می آوردین حاج آقا
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    47 0
    صلح حسن بن علی و معاویه بن ابوسفیان به واقعه صلح میان حسن بن علی و معاویه بن ابوسفیان اطلاق می‌شود که از جنگ بین کوفیان و شامیان جلوگیری کرد و طی آن خلافت به شروطی از حسن به معاویه منتقل گردید. این واقعه در سال ۴۱ ه.ق برابر ۶۶۰یا ۶۶۱ میلادی رخ داد.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 2
    گزارش‌های تاریخی دربارهٔ انگیزش این صلح دارای اختلاف هستند. آنچه حسن بن علی به عنوان انگیزه خود از این صلح بیان می‌کند بی وفایی یاران است: «من به این علت حکومت و زمامداری را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانی برای جنگ با وی نداشتم. اگر یارانی داشتم شبانه‌روز با او می‌جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب می‌شناسم و بارها آنها را امتحان کرده‌ام. آنها مردمان فاسدی هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفا دارند، نه به تعهدات و پیمان‌های خود
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    10 2
    «اگر یارانی داشتم که در جنگ با دشمنان خدا با من همکاری می‌کردند، هرگز خلافت را به معاویه واگذار نمی‌کردم، زیرا خلافت بر بنی‌امیه حرام است.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 0
    بعد از شهادت امام علیع مردم عراق با امام حسنع به عنوان خلیفه بیعت کردند و بزرگان صحابه پیامبرص که در کوفه حضور داشتند و نیز مردم مدینه و حجاز خلافت وی را پذیرفتند در حالی که معاویه بن ابی سفیان همچنان بر شام و مصر فرمان می‌راند و حاضر به پذیرش خلافت حسن بن علیع نبود. با رسیدن خبر خلافت حسن بن علی به معاویه، او افرادی را برای جاسوسی و تحریک مردم به عراق فرستاد. امام حسن در نامه‌هایی معاویه را به اطاعت از خودش دعوت کرد و در این نامه‌ها او را تهدید به جنگ کرد و در مقابل نیز معاویه خود را شایسته خلافت خواند.
  • بی نام RO ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    18 0
    باز هم یک سخن از ایت الله یزدی
  • بی نام RO ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    22 0
    صلح بهتر از جنگ است آقای یزدی
  • بی نام RO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    34 1
    مردم مدافع حرم بشوند آقایان سخنران مراسم تشییع
  • بی نام RO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    41 1
    آیت الله خامنه ای آیت الله هاشمی عکس با لباس نظامی زمان جنگ دارند. آیت الله یزدی هم چنین عکسی دارد آیا؟
  • بی نام RO ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    27 0
    بیرون گود نشستن می گن لنگش کن
  • بی نام RO ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    39 0
    آیت الله یزدی لیست فرزندان و نوه هایش که امروز در جنگ با داعش در سوریه می جنگند منتشر کند، به خدا قسم، سوسک شم اگر نرم سوریه
  • بی نام RO ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    33 0
    آقای یزدی در انتخابات مجلس خبرگان، در تهران چندم شد؟
  • بی نام RO ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    21 0
    حتما این جمله آیت الله در مردم اثر گذاشته چون از الان در مساجد صف کشیدند و خواستار رفتن به سوریه هستند.
  • بی نام RO ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    3 19
    اگر یک نفر در نقد برجام به درستی دلواپسی کرده باشد اون آیت الله یزدیه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    9 0
    درباره مفاد قرارداد صلح در منابع تاریخی اختلافات فاحش و مهمی وجود دارد. بنابر برخی گزارش‌ها حسن بن علیع با شرایطی مانند اینکه امام حسن پنج میلیون درهمی را که در خزانه کوفه است برای خود نگه دارد، درآمد سالانه دارابگرد فارس به او اختصاص یابد، امام علی در حضور امام حسن مورد لعن و شتم قرار نگیرد و مردم عراق و همه دوستان و پیروان علی مورد عفو عمومی قرار گیرند.در کتاب الفتوح ابن اعثم کوفی گزارش دیگری از محتوای قرارداد صلح آمده که با شرایط پیش گفته تفاوت‌های مهمی دارد و برخی از پژوهشگران شیعه آن را صحیح‌ترین گزارش در این باره دانسته‌اند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    9 0
    بر اساس گزارش ابن اعثم، امام حسن در ابتدا عبدالله بن نوفل بن حارث را برای مذاکره صلح نزد معاویه فرستاد و به معاویه پیام داد که به شرطی با او صلح می‌کند که شیعیان علی در امنیت باشند و آزاری نبینند. عبدالله هنگامی که نزد معاویه رفت علاوه بر شرط امام شروط دیگری را مطرح کرد از جمله پنج میلیون درهم خزانه از آن امام حسن باشد و خراج سالانه داربگرد برای امام حسن باشد و خلافت بعد از معاویه به امام حسن برسد. معاویه نیز با همه شروط موافقت کرد و کاغذ سفیدی را امضا کرد و به عبدالله بن نوفل داد تا امام هر شرطی را خواست در آن بنویسد. اما امام حسن با شرایطی که عبدالله مطرح کرده بود مخالفت کرد و شروط دیگری را در کاغذ صلح نامه نگاشت که هیچ یک مالی نبودند. این شروط چنین بود: ادامه در کامنت بعد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    7 0
    معاویه باید بر اساس کتاب خدا، سنت پیامبر و روش خلفای راشدین رفتار کند. معاویه کسی را ولیعهد و جانشین خود نکند و انتخاب خلیفه را به شورای مسلمین واگذارد. همه مردم هر جا هستند در امنیت باشند شیعیان و اصحاب علی بر جان و مال خود و خانواده خود ایمن باشند. معاویه علیه حسن و برادرش حسین و سایر اهل بیت هیچ دسیسه‌ای به کار نبرد و به آنان آزاری نرساند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    9 0
    بخشی از سپاهیان امام حسن و مردم عراق از تصمیم آن حضرت برای صلح ناخشنود بودند و گروهی به شیوه خوارج، امام را به دلیل پذیرش صلح گناهکار دانستند. مخالفت با صلح تنها از سوی خوارج ابراز نشد بلکه برخی از شیعیان بزرگ امام نیز ناخشنودی خود را از پذیرش صلح ابراز کردند. از جمله این افراد می‌توان به حجر بن عدی، عدی بن حاتم، مسیب بن نجبه، مالک بن ضمره، سفیان بن ابی لیلی، بشیر همدانی، سلیمان بن صرد، عبدالله بن زبیر، ابو سعید و قیس بن سعد از یاران امام حسنع، اشاره کرد با این حال برخلاف خوارج اعتراض این گروه به نافرمانی آنان از امام حسن منجر نشد
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    5 0
    ابر برخی از گزارش‌های تاریخی امام حسین نیز به دلیل پذیرش صلح به برادرش اعتراض کرد و صلح با معاویه را مخالفت با سیره پدرش امام علی و تایید عملکرد معاویه دانست نویسندگان شیعه با یادآوری این موضوع که امام حسین حتی بعد از وفات امام حسن نیز به معاهده او پایبند بود و هیچ‌گاه بر خلاف اراده برادرش اقدامی نکرد این گونه گزارش‌ها را نادرست ارزیابی کرده‌اند بنابر روایات تاریخی بعد از قرارداد صلح گروهی از شیعیان نزد امام حسین رفته و از او خواستند رهبری آنان را بپذیرد اما امام آنان را به اطلاعت از برادرش حسن فراخواند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    6 1
    شیعیان خاص امیرالمؤمنین علیع اغلب در جنگ جمل، جنگ صفین و جنگ نهروان به شهادت رسیده، گروه‌اندکی از آنان باقی مانده بودند و اگر جنگی به وقوع می‌پیوست، با توجه به ضعف مردم عراق، قطعاً امام حسنع و شیعیان خسارت‌های جبران‌ناپذیری را تحمل می‌کردند؛ زیرا معاویه در این صورت آنان را به‌شدت سرکوب می‌کرد. در برخی از سخنانی که از امام حسنع باقی مانده به این دلیل اشاره شده است
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    5 0
    پرهیز از خونریزی و حفظ جان مسلمانان از دیگر اهداف امام حسنع بود. به همین دلیل نیز هنگامی که معاویه او را برای جنگ با خوارج دعوت کرد امام فرمود:اگر می‌خواستم با کسی از اهل قبله جنگ کنم، اول با تو نبرد می‌کردم؛ ولی من از تو دست برداشتم و برای صلاح امت اسلام و حفظ خون مسلمانان با تو کنار آمدم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    5 0
    به نظر برخی از نویسندگان جامعه اسلامی در شرایطی قرار داشت که ممکن بود جنگ با معاویه، اصل دین را از بین ببرد. به دلیل اختلافات داخلی خطر شکست در برابر لشکر روم بیشتر شده بود. از سوی دیگر خستگی مردم از اختلافات درونی و جنگهای پی در پی ممکن بود به پایبندی آنان به اسلام لطمه بزند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    4 1
    ابوبکر محمد بن عبدالله بن عَرَبی، نویسنده کتاب احکام القرآن می‌گوید: «یکی از علل صلح امام حسن مجتبیع این بود که وی می‌دید خوارج اطرافش را احاطه کرده‌اند و دانست اگر جنگ با معاویه را ادامه دهد و مشغول آن معرکه شود، خوارج بر سرزمین‌های اسلامی دست می‌یازند و بر آنها چیره می‌شوند و اگر وی به جنگ با خوارج بپردازد و مشغول دفع آنان گردد، معاویه بر سرزمین‌های اسلامی و مناطق تحت حکومت وی چیره می‌شود
  • محسن RU ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    13 0
    ۱۲ امام داریم فقط یکیش رسما در جنگ شهید شد ۱۱ امام دیگر مانند امام حسن دنبال صلح بودن حتی با دشمن خود...شما اگر پیرو امامان هستید چیزی که اکثریت ائمه دنبال میکردند را دنبال میکردین
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    6 0
    حضرت ایت الله مگه تاریخ اسلام و سیره امامان فقط بحث جنگ و صلحه؟