مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید/ارسال 287 تریلی کمکهای مردمی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه کمک‌های مردمی در قالب ۲۸۷ تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمایC-۱۳۰، بدنبال وقوع زلزله در کرمانشاه به این استان ارسال شد، گفت: چهارشنبه 8 آذرماه مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید، هر چند که برخی از همکاران ما و تجهیزات همچنان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن مومنی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پس از زلزله کرمانشاه 6 آمبولانس و 7 خودروی نجات در منتها الیه غرب استان مستقر شدند، پس از دو ساعت هماهنگی لازم انجام گرفت و تیم اولیه با 35 امدادگر به منطقه اعزام شدند، معاون امداد و نجات نیز در ساعات اولیه صبح با بالگرد به منطقه سفر کرد.

وی با بیان این‌که  امدادرسانی به شهرستان ثلاث باباجانی به عهده اصفهان گذاشته شد، گفت: مجموع تلفات در این منطقه 15 نفر بیشتر نبود اما حجم تخریب منازل گسترده بود؛ ساعات اولیه پس از حادثه شرایط وخیمی بود و همه متأثر بودند به همین دلیل ارسال چادر در همان ساعت‌های اولیه انجام شد.

مؤمنی تصریح کرد: فردای روز حادثه تیم دیگری از امدادگران اصفهانی به منطقه اعزام شدند و پس از گذشت یک هفته زیرساخت‌های اساسی مهیا و امکانات اولیه توزیع شد؛ در مرحله بعد شناسنامه امدادی و دفترچه ارزاق برای همه خانواده‌ها تهیه شد.

وی با بیان این‌که 153 نفر در قالب تیم‌های متعدد در مجموع به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد: تیم‌های سحر (سامانه حمایت‌های روانی) در 5 تیم 12 نفره در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، روانشناسی و ورزشی تلاش داشتند تا ناراحتی مردم به ویژه کودکان را کمتر کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به فعال شدن تیم‌های درمان اضطراری، گفت: وقتی بحران رخ می‌دهد بازار شایعات هم داغ می‌شود؛ از رسانه‌های استان بابت انعکاس واقعیت‌ها برای این که اعتماد مرد سلب نشود، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حجم گسترده کمک‌های مردمی ابراز داشت:  کمک‌های مردم اصفهان با 287 تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمای C130 ارسال شدند،  این کمک‌ها شامل 50 هزار تخته پتو، 144 هزار قوطی کنسرو، 67 تن برنج، 186 هزار سوق پوشاک گرم، 99 تن سیب زمینی، 1386 پتو مسافرتی، 982 وسیله گرمایشی به علاوه شیر خشک، موکت، اسباب بازی و 34 کانکس اهدایی بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: به همین اندازه اقلام مورد نیاز را در انبار داریم تا به فراخور وضعیت منطقه ارسال کنیم، روز گذشته 15 هزار کنسرو اعلام نیاز و ارسال شد.

وی با بیا اینکه کمک‌های مردم اصفهان با 287 تریلی و کامیون در کنار دو فروند هواپیمای C130 ارسال شدند، ادامه داد: در نهایت چهارشنبه 8 آذرماه مأموریت هلال احمر استان اصفهان در کرمانشاه به اتمام رسید، هر چند که برخی از همکاران ما و تجهیزات همچنان در حال فعالیت هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =