دانش آموزان باید به هویت ملی و دینی افتخار کنند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک فرارسیدن شب یلدا گفت: یلدا از جمله هویت های فرهنگی مردم ماست و باید تلاش کنیم تا ضمن زنده نگهداشتن این هویت فرهنگی ، دانش آموزان با هم بودن و در کنار یکدیگر بودن را ارج نهاده و به هویت ملی و دینی خود افتخار کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در مراسم جشن یلدا که در دبستان شهید گودرزی ناحیه یک خرم آباد برگزار شد، افزود: فرهنگ اصیل ایرانی سرشار از مفاهیمی چون مهربانی ، ایثار ، نوعدوستی ، عشق به میهن ، احترام والدین ، پاسداشت جایگاه بزرگان ، خوش زبانی و همدلی است باید این مفاهیم را هنرمندانه به دانش آموزان انتقال داد.

وی یلدا را نمادی از با هم زیستن و مهربانی دانست و گفت : باید در قالب این آئین دیرینه ایرانی مفاهیم تربیتی را به دانش آموزان انتقال داد.

دریکوند بر هویت فرهنگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: مدرسه مهمترین کانون برای نهادینه کردن هویت فرهنگی است و باید از این ظرفیت برای اعتلای فرهنگی دانش آموزان استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان و تلاش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در میان دانش آموزان و معلمان این آموزشگاه حاضر شد و از آنان خواست تا برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

گفتنی است: در مراسم جشن یلدا ، مدیر کل و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ، مشاور مدیر کل در امور بانوان ، روسای ادارات تعاون ؛شاهد و امور ایثارگران ، آموزش ابتدایی ، روابط عمومی و مدیر ، معاون و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد نیز حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =